urmoderns

en blogg med lite av varje

liten rapport

Publicerad 2010-01-17 19:33:32 i Allmänt,

I dag har det varit skoteråkning,får passa på medans det är milt väder.

I går var vi och hälsade på Släkten jag och grabbarna -grus, vi hade en riktigt trevlig dag
tänk att man har fått sej en syster på "gammeldagan" !
Vi håller på att lära känna varandra för fullt. synd bara att vi inte bor närmare varandra
det är 13 min enkel,så igentligen så är det väl bara ett lappkast enl. våra Norrlännska
mått mätt......skratt


Nu ska det tvagas inför en ny vecka sen blir det TV:N i centrum
I en annan del av Köping och Johan Falk
Kanske blir det nån m stickad oxå.

Köttfärslimpan som jag har i ugnen verkar snart vara klar
det ska bli smörgåspålägg

Älgfärs,fransk löksoppa och Creme fraiche, lätt som en plätt & super gott !


Kommentarer

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-01-18 07:10:20

Oj, här har det hänt en hel del sedan jag var inne sist. Din sida uppdateras inte vid mig så snabbt, hmmm, undrar varför. Fint fick du i fönstret, bakat och träffat släkt. Härliga vinterbilder, men kylan kan du få behålla där uppe, den vill vi inte ha här nere.

Hoppas allt är bra med dig.

Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-01-18 08:24:11

Härligt med skoteråkning! Det var väldigt längesen... Det är så härligt att vara ute och åka, man tar sig tillbaka till barndomsminnen!

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-01-18 09:16:15

Visst hade vi mysigt,och fina pojkar. Jag kan bara säga att ni måste komma närmare vi har ju mycket att göra ihop

Postat av: sunna

Publicerad 2010-01-18 21:57:01

Jag hoppas jag någon gång får testa att åka skoter, det verkar så himla skoj, jag kan inte heller fatta varför vi inte får fram mailen till varann men du har ju min jobbmail, dit verkar det ju funka och där är jag ju med jämna mellanrum, må gott

Postat av: Hemlisvän

Publicerad 2010-01-19 08:56:20

Hej hopp!

Håll utkik i brevlådan!

Postat av: urmodern

Publicerad 2010-01-19 09:14:28

SÅ SPÄNNANDE ATT JAG NÄSTAN SPRICKER AV NYFIKENHET.......!!

Postat av: Anette

Publicerad 2010-01-19 23:35:01

Det är lite kul att lilla Köping visas i hela Sverige. :-)

Så länge sen jag åkte skoter och så roligt det var. Mindre roligt var väl att vara ute med skotern och köra fast där vi inte fick köra för morbröderna. Men ibland så tappade vi bort oss och då satt man fast. Värst var det när vi körde på en tjärn och det var fullt med vatten, min ena morbror kom och fick hjälpa oss därifrån.

Han var väl inte alltför glad, men glömde bort snart att vara sur på oss.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela