urmoderns

en blogg med lite av varje

Rimfrost & Sol

Publicerad 2010-01-15 09:54:10 i Allmänt,



Hade med mej Kameran i går,när jag var ute med Tanja
vist är det vackert ? trotts att det var - 29,6 när bilderna togs

Nu längtar jag tills kylan släpper taget om oss och solen börjar värma
så man kan sitta ute mot en snödriva el vägg med en fikakorg och njuta av värmen
och få lite färg på kinderna,för nu är man  en riktig "blekfis" förutom när man varit
ute en stund för då är man riktigt rödblommig,men inte av sol utan kyla

På stickfronten har det inte hänt mer än att jag har stickat ett par "sov-sockar" till pojkarnas farfar
som blivit så frusen om fötterna.
Bakstycket på Koftan  fattas det bara några varv på.
trotts att SPIRIT är ganska tunnt så är det  förvånandsvärt snabbstickat
Jag kommer att sticka mera av det garnet,för det blev en favorit hos mej ,en av dom !
Koftan blir så mjuk o skön,Kan varmt rekomendera det garnet utan att skämmas.

Har funderat på min Hemlis och jag har en kännsla av att jag varit in på hennes blogg
men vete sjutton vem hon är, fick en ide,men ska leta lite  i dag så får jag se
om det kan vara rätt. Jag är iaf. väldigt nöjd med hemlisvännen jag fick mej tilldelad.



Lägger in denna en gång till,just för att den passar alla i hela vårt avlånga land just nu !

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-01-15 10:20:15

Underbart vackra kort du tagit. Här stickas det på januarimönstret på sockklubben. Här är det ej så kallt längre, bara -4-5 grader. Mänga kramar från mej.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela