urmoderns

en blogg med lite av varje

En regnig dag passar det att

Publicerad 2010-07-13 17:49:50 i Allmänt,

-Sitta inne å sticka

En fabel sjal till har det blivit



Har provat att virka ett armband, ska göra ett i lite tunnare bomullsgarn

detta är inte pressat så det ser lite "knöligt" ut

Har fått beställning på en massa mohair sjalar,så i dag har jag börjat med den första

i Rosa Drops Vivaldi




I natt har det regnat och i dag kommer lite dugg och vi har bara 15 gr,men luftfuktigheten är
skyhög.
annars tycker jag personligen att det är skönt med en dags solvila...och så får man kanske nått gjort innomhus ,för inte vill jag vara inne och "stöka" när det är fint väder....

I dag är det bara jag och hunden hemma,grabbarna åker skytteltrafik mellan mej o deras pappa
nu när han oxå har semester.

Jag har märkt att jag nog behöver vila,efter vinterns behandlingar,jag har nog gått på övertid
för att få allt att fungera så normalt som möjligt,men kroppen säger ifrån till slut och jag har övermannats med en otrolig trötthet som jag aldrig kännt tidigare !

Så trotts att det är tomt när pojkarna är borta så måste jag erkänna att jag behöver
bara få tänka på mej själv och just detta att ha det lungt om kring sej för tjat och liv gör att jag
får den där tröttheten över mej....känns märkligt men så är det .

Nu ska jag inte beklaga mej mera utan se frammåt och ta en dag i sänder !


Kommentarer

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-07-13 19:57:32

Förstår att det är svårt att dra ner på hastigheten när man är van att ha högt tempo. Men iblan där det nödvändigt bara.

Skönt med regn, här är det bara varmt, varmt, varmt.

Postat av: Margareta Eklund

Publicerad 2010-07-14 06:45:48

ja ibland behöver man den där lilla extra tiden att bara få rå om sig själv, för att må bra.

Du armbandet är ju gör häftigt. Kan tänka mig en sådan. Vad du kan:-)



Kram.

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-07-14 10:40:49

Ibland måste man stanna upp och ta det lugnt fast kroppen inte vill.... Men det är ju så svårt. Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-07-14 13:39:40

Det är så lätt hänt att man bara kör på lite som vanligt även när man har en sjukdom som man måste ta hand om... desto bättre är det sen när man har kunnat vila upp sig, hur lång tid det än tar! Underbart garn i förra inlägget, må jag säga. Ha det bra i sommarvärmen o vila upp!

Postat av: Millah

Publicerad 2010-07-14 13:58:53

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-07-14 19:01:28

Åh va jag önskar att du kunde skicka lite regnvär till mej..... här har det inte kommit en droppe sen före midsommar och tempen ligger på mellan 30 - 25 grader hela tiden. Je våhl lejj på e hen väre!! Ta igen dej du och lyssna på kroppen, det måste man göra för att orka med!! Maé råkes!!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2010-07-14 21:45:54

Fabelsjalen var jätteläcker tycker jag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela