urmoderns

en blogg med lite av varje

sjalar & Loppisfynd

Publicerad 2010-07-27 18:39:23 i Allmänt,

Nu är de fem Mohairsjalarna klara och levererade

Här är bild på sjal nr 4 & 5



Här en bild på alla fem i en "fluffig" hög!

 


Lingarn jag hittade på en loppis för 15 kr, i färgerna Lila och Grönt



7hg Växtfärgat 2tr Ullgarn,detta betalade jag 200 kr för
fast det är nog övervägande sån färg som kommer från gravida löss.....låter inte särskillt festligt
men snygga färger är det ju.
På den Loppisen tänkte inte Jocke följa med in ,men gjorde så iaf. och det första som händer är att
hon som hade loppisen säger; Hej Jocke!! Det visade sej att hon är hans lärare  för Jägar examen
Världen är bra liten!!!!



En babyfilt jag fick beställning på,den skulle vara ljusgrön,sen fick jag göra som jag ville
eftersom jag aldrig stickat en sån tidigare,så gjorde jag ett enkelt mönster
har hört att dom vill ha en till så jag funderar på om jag ska ta och göra en med lite roligare mönster....

I dag har älste sonen m fam varit och hämtat hem Hunden  och dom yngsta gossarna är inte hemma heller
så nu är det FÖR tyst här hemma igen ! Håller på att traggla m mina halvvantar m rosenmotiv på
har stickat 1 1/2 så igentligen är ju inte allt kvar,men det går sååååå trögt av nån anledning
men om jag stickar några varv varge dag så kanske den blir färdig den me
Gillar inte projekt som blivit liggande !!!

Nu ser jag fram emot att få träffa Mia "stickmanicken" som är på väg Norrut !

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2010-07-27 20:12:28

Vi landade i Norrland i söndags och trodde att vi skulle få fint väder, men tyvärr har det varit regn och blött. Just nu skiner iallafall och jag hoppas att den gör det imorgon också.

Sjalarna såg riktigt fluffiga ut :-) och filten var jättefin.

Förstår att det är tyst i huset när varken ungar eller hund är där.

Hoppas du har det bra iallafall.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-07-27 22:18:36

Vad härlig fluffhögen med sjalar ser ut!

Postat av: Janne

Publicerad 2010-07-27 22:57:39

Vi brukar köpa sängkläder och lakarn på loppis som är i bra och rent skick.

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-07-28 00:41:07

Du har rätt i att världen är bra liten...... Är jag granne med en fd svägerska till dej? eller missuppfattade jag de...

Postat av: mosteringalisa

Publicerad 2010-07-28 05:36:37

Vilka gosiga sjalar du gjort och garnet du köpte är ju ett riktigt fynd,härliga färger också.

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-07-28 08:21:06

Snygga sjalar!

Jag har bara stickat en halv rosenvante/mudd

men Gud skapade ju ingen brådska.

Postat av: Helena

Publicerad 2010-07-30 07:19:40

Vilka underbara sjalar. Vad länge sedan jag var in hit, varför är det så. Måste titta in oftare.

Mvh Hella

Postat av: Agneta

Publicerad 2010-08-01 14:43:29

Jättfina sjalar och babyfilt.Vilka fina växtfärgade garner du fyndat...



Ha dé!

Postat av: Kerstin

Publicerad 2010-08-02 23:06:25

Vad kul att träffa en bloggkompis. Du är välkommen till Skåne. Synd det är så långt mellan oss. Jag åker söderut om några timmar. Rom blir det för att fira makens 60 årsdag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela