urmoderns

en blogg med lite av varje

Stickat & Virkat

Publicerad 2010-07-21 11:56:50 i Allmänt,

Har ni sett villket underbart ljusblått garn jag fått av Soili
Massor av Kramar till dej. I går när jag skulle in på din blogg Soili så sa min dator ifrån
men jag ska prova senare i gen ,kanske var det åskvädret som spökade........



Tredje sjalen klar i m Blå Vivaldi.



Hittade beskrivningen på denna haklapp hos dropps,som jag blev sugen på att prova
den är väldigt enkel att sticka. I mönstret står det att den ska stickas i Muskat
men det hade jag inte hemma så det fick bli svarta fårets Tilda
nu har jag köpt  rätt garn och ska göra en till i detta.

I dag har vi varmt men molnigt,dom lovade regn men vette sjutton om det blir nått
för molnen blåser i väg eftersom.

Sticka lungt!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-07-21 13:59:13

Vad häärligt garn! :D Hoppas du har d bra i värmen.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-07-21 15:20:21

Här har det också lovats regn men molnen blåser bara iväg! Vilket jättefin garn, gillar blått!

Postat av: Janne

Publicerad 2010-07-21 18:45:01

Vacker ljusblå färg. Jag har en byrå i samma ljusblåa färg.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-21 18:52:14

Hej, du skördebloggens största turgumma... :-)

Var det senaste vinsten från Soili, det blå garnet?

Tur att några är fligigare än jag är...



Men idag börjar semestern, så kanske får jag lite tid och energi till att uppdatera bloggen. :-)



Ha en jättebra sommar!

Kramar

Malin

Postat av: Mia

Publicerad 2010-07-22 15:23:24

Vilken tur du har! Härlig sjal och finfin haklapp. Det kan man sticka ett gäng åt den lilla. Tack för tipset! Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela