urmoderns

en blogg med lite av varje

Det kom ett fantastiskt fint paket

Publicerad 2010-06-17 20:21:49 i Allmänt,

Fyllt av en massa Läckerheter





Två Zauberballs nystan,dessa stog på min vill ha lista,så det var "mitt i prick"

Godis som jag faktiskt inte tjyvstartat på ....än!

en sjalbeskrivning och ett dekorationsband som ska sitta på sjalen

Och en superfin kopp,helt i min stil . ett doftljus som luktar gott!

Tyvärr har Posten varit ovarsam med paketet ,så ljusglaset och örat på koppen var trasigt

men örat borde gå att limma dit och doft ljuset har jag flyttat över till en annan lykta

Massor av TACK KRAMAR till Malin,som  inte skrivit blogg/mailadrs så jag inte kan tacka på annat vis än  här.


 till dej Malin!

Tillägg Fredagkväll; Koppen är limmad och invigd,god att dricka ur !
Robbin Hood tackar Gud för skatteåterbäringen, å jag tackar för Superlimmet.......



Vi brukar alltid köpa Res godis när vi ska ut och åka,när jag skulle till Umeå så
kom ett paket med posten några dagar innan,som innehöll ,Garn,virknål och en beskrivning
på en Gästhandduk,från min kära Kusin,så det blev mitt resgodis på den resan.

till dej oxå Anna Britta !



I går fyllde den här Tjejen år ! vi var naturligtvis på plats för att fira

med en god tårta och middag,killarna passade på att utnyttja det fina vädret å badade.




Här är det utryckning i köket,för att duka fram till oss det "yngre gardet"



Victor kelar med deras hund Tulo !

Tack för igår ,och victor hälsar att det inte var meningen att sms:et skulle hamna hos dej utan hos brorsan.....................



Joacim hittade en fin sten nedanföe Kraftverket i Högfors förra helgen.



Så här less blir man när man sitter i ett väntrum och det tar en väldans lång tid innan nått händer..huvva ligen !



Slutligen en bild på min Streptukarpus. Vist blommar den fint ????
Köpte en rotad stickling i mörkrosa på Budera som jag hoppas ska bli lika fin till nästa år!

Har inte fotat nått av mina stickningar men det kommer i helgen
jag har stickat 2 sjalar,några handledsvärmare och annat smått & gott,som jag ska lämna till Hantverksmässan i Strömsund på Måndag.

Var ju till Umeå to och fre allt gick bara bra,ska äta en medicin i 5 år,sen om inget händer så ska jag vara friskförklarad.
I måndags var jag och Victor till Åre för att få ett Invaliditetsintyg,som försäkringsbolaget har begärt. det tog drygt 2 timmar att kolla upp mej,inte alls konstiga att sonen blev "lej se"=less!

Ha det gott å på gen syn !

Kommentarer

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-06-18 10:00:51

Det var fina bilder och VÄDRET var som vanligt fint det 16juni.Ni skall ha tack som var här och förgyllde våran dag kramar Storkusin.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-06-18 10:11:24

Vilket paket du fick, de ser så härliga ut de där Zaueberballen!

Postat av: Kerstin

Publicerad 2010-06-18 10:58:05

Härliga bilder. Det låter som besöket i Umeå gav bra besked. Skönt och lycka till på Hantverksmässan.

Postat av: Agneta

Publicerad 2010-06-18 11:15:24

Vilket härligt paket!Synd på koppen, men den går säkert att limma...

Trevlig Helg!

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-06-19 20:09:34

Hâmm dä händâ e sôm vanle ler Hann ä e bâre regn!!!!

Postat av: Britt Axelsson

Publicerad 2010-06-21 13:49:59

Det var just detta garn som jag stickade min Ishbell med. Jag använde exakt ett nystan.

Britt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela