urmoderns

en blogg med lite av varje

Fjällen i mitt hjärta

Publicerad 2010-06-27 17:51:44 i Allmänt,

I går gjorde vi en utflykt till Stekenjokk över dan.

I Willelmina har dom inte tagit in sparken över sommarn



Vid Malgomaj tog vi en bensträckare och fika paus,killarna ordnade ett maskrace



Nästa stopp var vid Trappstegsforsen ,skojade med sönerna att vi skulle gå in på matstället där för att se om vi kännde nån....och det gjorde vi ! (fasst det visste jag redan) dom bor i Hammerdal i vanliga fall !



Mars Fjället



Å visst fanns det lite snö i Stekenjokk





En liten regnskur fick vi oxå,mitt på bilden finns det lite Renar



Stekenjokk





Och naturligtvis ville "grabbarna grus" kolla upp snön....
kan berätta att dom blev riktigt kall om fötterna.



När fötterna var tinade så var det dax för en rast igen,denna fors är vid infarten till
Leipikvattnet.



Victor nedanför samma fors.

Vi åkte en rundtur på 55 mil, i Gäddede blev det middag med Pizza för några och

Kebeb för andra,sen var det bara  18 mil hem........

fast man varit till Stekenjokk tidigare så tycker jag det är lika vackert iaf.

Är personligen väldigt förtjust i Fjällvärden !

I dag har jag mest varit trött och seg,men jag har börjat på

Juni månads Vant KAL,och så här blir mina



Det svarta garnet är Bambino ull och det gröna M&K Karusell
har presis kommit till tummkilen

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2010-06-27 18:17:24

Urläckra vantar! Duktiga du som ger dig på mönsterstickningen :)))



Och läckert med snö och sommar samtidigt!

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-06-27 18:33:19

Fina bilder du har tagit,färgen på muddarna(vantarna är jättefina) kramar från mig.

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-06-27 19:42:29

Åh va fina bilder!! Nu måste jag bara åka den trippen i sommar!! Vantarna blir ju kanonfina. Hoppas du får sälja mycket på slöjdmässan, jag brukar alltid åka dit och kolla ;) Så jag får se om det finns nå kvar då som du gjort....

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-06-27 19:44:09

Oj, det ser verkligen härligt ut där uppe.

Vantarna ska jag också göra, påminner om mina rosenvantar.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-06-27 20:19:09

Nog är det vackert i fjällen men hu för snön! Vantarna ser fina ut!

Postat av: Marie

Publicerad 2010-06-27 20:42:56

Jättevackra bilder du tagit. Kul bilder på pojkarna i snön. Snö och sommar på samma gång.

Postat av: Anette

Publicerad 2010-06-28 01:54:23

Härliga bilder.

Och alla namnen har jag hört, men jag kommer inte ihåg om jag har besökt platserna någon gång. Tror iallafall att jag varit vid Trappstegsforsen.

Vantarna kommer att bli jättefina.

Ha en skön måndag

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-06-29 21:51:20

Tja, där ser man, vår resplan kan inte bli bättre än så, vi kanske kopierar detta med hull och hår. Underbara bilder och roligt med snö mitt i sommaren. Mina ungar har trippat omkring i glaciärer i Grossglockneralpvägen, men aldrig i Sverige.

Vilka fina vantar du gör, jag blir alldeles inspirerad =)

Postat av: Mia

Publicerad 2010-06-30 09:44:28

Härliga vantar, och härliga bilder. Jag längtar så, vi åker snart uppåt! Många kramar

Postat av: sunna

Publicerad 2010-06-30 10:44:26

härlig utflykt, när jag såg dina vantar blev jag sugen, tänkte faktiskt strunta i dem men nu vet jag inte

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-06-30 18:35:29

Oh vad härliga bilder från semestern! Härliga garner och stickningar du visar upp också. Du har haft fullt upp med stickandet! :) Vi åker snart upp till ångermanland och har det gott hos min familj ett tag. Får se om vi får vägarna förbi hammerdal!

Postat av: eva-marie

Publicerad 2010-06-30 23:34:36

Härliga bilder. Snön svalkade ner mig - jag svettas i 27 graders värme på kvällen. Om du vill b esöka sydligare bredder kan du läsa min blogg från Grekland. Jag reser runt fär sex veckor i sommar. KRAM

Postat av: Soraya Marie

Publicerad 2010-07-01 18:16:03

Hej! Vackra bilder! Du har ju vunnit ett litet garnpaket.....och jag har förlagt din adress :(

Snälla, maila mig!

Kram

Postat av: Mia

Publicerad 2010-07-02 17:24:57

Självklart vill jag att vi ska träffas live, vore helkul! Vi åker nog förbi på vägen upp, tänkte ta väg 45 upp och kustvägen hem. Kramar

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-07-02 23:56:48

Vilken härlig resa!!!! Bodde i lappland ett tag, helt underbart!!! Kom hem idag från Härliga Härjedalen! Och jag kunde ha stannat.... Men man måste ju jobba åxå.... har jag hört ler

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela