urmoderns

en blogg med lite av varje

huvudsaken

Publicerad 2010-03-11 17:24:28 i Allmänt,

Två virkade mössor har det blivit i dag



En riktigt urusel bild,men den är virkad i svart Eskimo

stolpar och avslutad med tre v fm i bakre mbågen



En OS möss variant,lika som den jag virkade till mej själv

men har bytt ut det beige mot vitt...........

I dag har vi riktigt Påskväder,ömsom sol ,ömsom  regn/Snö

och blåst..... +2,8 gr.

I går var jag o Victor in på Barn mott, och han fick ta en massa blodprover

nästa vecka sk det tas avföringsprover i dagarna tre,varför undrar ni säkert ! 

 vi misstänker att han har Crohns sjukdom.

Jag själv blev Opererad för detta för 36 år sen . och viss ärftlighet finns.

Victor har ständigt ont i magen med skov som är värre,H-centralen avfärdade oss med att

han hade "orolig" mage, men det känndes inte rätt,med tanke på hur han hade ont.

Sen sade den läkaren att det inte var ärftligt,men det är det ........morr !

I alla fall så  via blodprovet så ser dom en massa bl. a gluten  och Crohns

och avföringsproverna visar oxå detta. I April ska vi till Läkaren och då har dom väl fått svar på alla

prover. Tänk att man ska behöva vara som en Tiger,och bråka,men så fort jag har svaret i min hand

ska jag stoppa det under näsan på Läkaren vi träffat tidigare på H-centralen.

Nu har jag "klagat" lite och tur är väl att det finns bra läkare oxå !
På barnmott är dom helt underbara mot våra barn......


Kommentarer

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-03-11 20:04:00

Fina mössor man får gnälla det har du väl hört att jag brukar göra allra helst när man slåss för barna.Filmen vi såg var kul.Vi hörs

Postat av: anette

Publicerad 2010-03-11 20:23:52

Du har all rätt att gnälla. Det är tråkigt när man inte blir tagen på allvar. Det är aldrig roligt att få "en diagnos", men fördelen är då att man i alla fall kan få nån hjälp. Jag är också opererad för Crohns sjukdom för 17 år sedan, och har varit symptomfri sedan dess. Sköt om er. /anette

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-03-11 22:06:43

Den "lilla" svarta blir min favorit.

Stå på dig tigermamma, ryt så mycket du kan bara. Jag håller tummarna att det går bra och att ni får ett svar på vad som orsakar det onda. För nått är ju fel det är ju klart, det behöver man väl inte ens vara läkare för att förstå.

Kram till er

Postat av: susanne

Publicerad 2010-03-12 12:59:10

Ja det är tråkigt att man måste bråka och stå på sig inom vården.

Du har något att hämta på min blogg!

Postat av: Anette

Publicerad 2010-03-12 13:42:03

Tycker att det är konstigt att man ska behöva bråka med läkare och annat bara för att de ska ta prover som gör att man kan utesluta sjukdomar och annat. Och allra helst när man vet att något kan vara ärftligt, suck.

Bra att du står på dig!

Tjusiga mössor har du också gjort.

Ha en skön fredag!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela