urmoderns

en blogg med lite av varje

Hundar & Ungar

Publicerad 2010-03-22 15:06:12 i Allmänt,

I lördags var  vi på Hundutställning,på F4 Frösön

Det var varierande storlekar o raser,vi var där för att först och främst titta på

LORD



Här med Husse.En hund jag får skratta åt så fort vi träffas...

sen var det PELLE



som här friseras av matte. Pelle är en favorit till Jocke
fasst vi gillar honom allihopa

Sen lite andra hundar som jag tyckte det var lite särskillt med



Kolla alla vecken i ansiktet, gulligt va!
så säger man väl bara om Hundar......................



Matte jag Älskar dej !!!



Dessa tre var i samma ålder,skillnader i storlek eller hur?

Det var lite om detta,det var naturligtvis flera raser med,som Schäfer,Golden eng Pudlar
osv....men vi befann oss hos Pelle &Lord därför fastnade dessa raser på bild, Prova att fota
en helhet men jag har för dålig kamera för detta så dom bilderna blev inte bra.

Tror ni att vi saknar hund i huset ???? Jajjamensan !

I går hade Victor skjutövning .....

i det vackra vädret,ser ni alla  råttspår på snön ?



Ganska klart väder var det,man ser ganska långt,vy mot Gåxsjö, längst bort skymtar Hotagenfjällen för er som

är bevandrade i Jämtland. Ställde mej mot väggen och njöt av solens värme ett tag.

Har börjat att sticka en Poncho i Crisp,meningen var att den skulle bli klar i gårkväll

men icke sa nicke Garnet Räckte inte.....Grrrr!,fattas för att sticka ca 10-15 cm...och då

sa undretecknad en massa ord som är censuerade.
Nu vet jag inte hur jag ska göra;Repa upp, eller försöka få tag på rätt färgbad.
har haft detta nystan liggande några månader,så har jag riktigt med tur hittar jag rätt
annars hotar en upprepning.Synd för jag gillar färgerna och hur det känns det som är stickat.



I dag har vi alla möjliga väder, började med en klarblå himmel o sol,sen kom molnen inseglande
och det Vräkte ner snö på tvären,sen lite sol, o s v......

Bilen Pajade i fredags,som tur är får jag låna barnens farmor o farfars bil ett tag.
ska lämna in min på Torsdag på genomgång för att få en kostnadsberäkning....Huvva Ligen!


Kommentarer

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-03-22 15:40:08

Min svägerska har en sån jättehund...........tar ju hur mycket plats som helst :-)

Postat av: Storasyster

Publicerad 2010-03-22 16:48:27

Det var väldigt många raser,en sådan stor hund skrämde slag på lilla mig när jag gick i tvåan,var rädd för hundar i många år.Kunde han inte skjuta några råttor eller fick han inte?

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-03-22 21:05:34

Bildoktorn brukar kunna ta betalt.... Vill åxå ha hund, men det får bli när jag går med i PRO ler

Postat av: Anette

Publicerad 2010-03-22 23:09:59

Jag är glad att vi inte har 3 såna stora hundar för det räcker gott och väl med 1 tax och 2 labradorer i sängen(och en och annan katt).

Vad vackert det är med solsken och snö.

Här har solen lyst idag, men det kom ca 5 cm snö igår och det var inte så kul. Men det är ju bättre att det kommer som snö och inte som regn.

Det är aldrig kul att lämna in bilen till verkstan för man vet direkt att det kommer att kosta skjortan. Och vi har 3 bilar som rullar och går 1 sönder så brukar de andra 2 följa efter snart nog.

Hoppas att det inte blir alltför dyrt med bilen.

Vilka fina färger på ponchon.

Postat av: Birgitta

Publicerad 2010-03-23 08:27:44

En bekant till mig har precis stickat i det garnet ska jag kolla om hon har nåt kvar? tror nämligen inte att färgbadet har jättebetydelse eftersom det är ränder i, skulle ju kunna gå att byta vid ett randbyte, om det inte skiljer massor förstås.

Vad tror du?

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2010-03-23 13:14:28

Jag har ett sånt nystan här.. Vad är det föär färgnummer och färgbad? Kanske mitt passar?

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-03-23 18:11:22

Åh har också ett crispgarn liggandes som väntar på att veta vad det ska bli. Poncho - var ju en bra idé... någonggång. Jag hade tyvärr ett svart-rött sådant, annars hade jag kunnat kolla färgbadet.

Härliga bilder från hundutställning och natur!

Postat av: sunna

Publicerad 2010-03-23 20:32:02

Vilken helg du haft,Jag har aldrig varit på hundutställning faktiskt. hoppas du hittar ett nystan till ponchon för den ser så härlig ut

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-24 10:07:24

Så synd med garnet!" Hoppas det löser sig och du får tag på mera!

Postat av: Malin Kündig

Publicerad 2010-03-24 20:57:36

Fina hundar! Men jag måste säga att katter räcker bra för mig som det är nu... :-)



Jag tror min ena garnaffär har det garnet, och hon brukar köpa mycket åt gången, så säg till om jag skall leta färgbad!



Det är ett mysigt garn, otroligt retligt när det inte räcker!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2010-03-27 11:34:53

Isses sicken jättehund! skrattar Visade Husbandet bilden på "Älskar dig matte" och han sa att en sån ville han ha! asg Roliga småspår. Hoppas Victors skjutning gick bra. Synd att inte garnet räckte, men måste det vara exakt färgbad? Skiljer det mycket i färg om du tar ett annat nystan? Hoppas det löser sig för dig.



Kramar i massor till en go en =o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela