urmoderns

en blogg med lite av varje

Överrasknings Paket

Publicerad 2010-05-12 12:59:24 i Allmänt,



Tack snälla Soili för den fina Överraskningen jag fick i dag m posten
en hemlig vinst från Skördebloggen!

En stick kalkulator,nu ska jag lära mej hur jag läser av den,sen så.......

Super fina markörer och en glansig tråd,kanske man kan göra sej ett halsband av den

Ett Jättefint paket som jag blev så glad för.

KRAMAR till dej Soili !



Vi har fått låna älste sonens hund ett tag,deras Tik löper!
Älgens skräck, Northon, en vacker Jämthund
Han är så snäll o lugn,tror nog igentligen att han är en "knä hund".......ler!

det är bara bra att han är hos oss,för nu MÅSTE jag ut och gå, Tycker det är såååå trååååkigt
att gå utan hund annars !




Förra året fick jag ett blad nersatt i  en kruka
och  visst  har den blivit fin min Streptukarpus ?


På stickorna har jag Trotts årstiden,Prinsesstårte Vantar i Rosa
funderar på i villken färg jag ska göra blomman,har nån någon idé ,så varsågod
skriv gärna ner den......

På Lördag fyller min minsta Go Unge 11 år,tänk va tiden går fort iaf.
Och i Höst ska jag bli Farmor för andra gången,vilket njutnings ämne va ?

Har fått min sista Cellgifts tabl och ska iväg på en "kontrollbesikning"
om en månad.

Har all anledning att vara Tacksam för att allt gått så bra,för i ärlighetens namn så har det varit berg och dalbana i bland.


Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-05-12 13:51:56

En sån däringa stickkalkulator såg spännande ut! Visste inte att det fanns ens en gång, men jag är ju bara en nybörjare. Det är bra att man har livets alla godbitar att se fram emot när allt ser så svart ut! Ha en bra helg! Kramar

Postat av: A

Publicerad 2010-05-12 17:07:27

Många fina saker du fått.

Och vad härligt att få ha hund en stund så du får ut och gå. Det är faktiskt roligare att gå med sällskap.

Den fina blomman var det enda blomnamn min pappa kunde en gång i tiden så alla blommor han såg fick heta så. :-)

Kul att du ska bli farmor igen!

Förslag till färg på blomman till prinsesstårtan är vit. Fråga mig inte varför, men det var den första färg jag tänkte på ihop med rosa.

Ha en riktigt skön helg!!!

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-05-12 19:07:01

Fina grejor di fick, undrar vem som njuter mest hunden eller??????????????.Härlig färg på blomman en mörkare ton på det rosa,inte vet jag har inte sett vantarna :)kramar

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-05-12 19:11:54

Vilket härligt paket!!!!! Du håller humöret på topp!!!!

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-05-12 19:52:51

Åh vad trevligt med ett till barnbarn till hösten! Den där stick-kalkylatorn såg jättekomplicerad ut, men säkert är den bra. Du får väl berätta hur man gör när du fattar! :D:D

Postat av: äldsta sonen

Publicerad 2010-05-12 22:17:47

Hunden heter inte NORTHON utan NORTON ;-)

Postat av: urmor

Publicerad 2010-05-12 22:33:45

ber om ursäkt om felstavningen, ett H som inte skulle vara där......

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2010-05-13 08:57:22

Tufft att man kan få en sån fin blomma av bara ett blad. Själv är jag urdålig på att ens hålla blommor vid liv :) Är helt farsinerad att mina två begonior som jag köpte för flera månader sedan fortfarande blommar och är fina.. :)



Men jag undrar, vad gör man med en stick kalkulator??



Vet du vad! Jag kom igår på att jag helt och hållet glömt av det där garnet som jag skulle skicka till dig. Förlåt! Jag ska fixa det imorgon lovar



Färg på ros på en rosa tårta... Varför inte vända på steken och då göra en grön ros? :) Varför ska man vara som alla andra :D

Postat av: Mia

Publicerad 2010-05-13 15:44:19

förslag till färg på blomman; kanske lila!

Postat av: Susanne

Publicerad 2010-05-14 10:11:30

Kul att du fått så många vinster! Jättegrattis!!!

Visst är det bra med hund. Perfekt när Oskar (svärföräldrarnas hund) är här - jag lånar hund och de lånar ungar!

Trevlig helg. Hoppas du och de dina får må bra!

Postat av: Soili

Publicerad 2010-05-14 11:59:06

Kul att du gillade den lilla vinsten.

Stickkalkylatorn ser knepig ut,men den är inte svår att förstå.Ta det bara lungt,så fixar du det.

Streptokarpus....vilken fantastiskt vacker blomma.

Härligt när man kan få låna hund,jag brukar låna sonens småjyckar.Det är ett bra sätt att komma ut lite extra många gånger :)

Ha en bra dag och trevlig helg.

Postat av: mosteringalisa

Publicerad 2010-05-15 16:52:13

Hejsan,

Prinsesstårtevantar låter spännande,en vit eller mörkrosa blomma skulle jag nog välja.

Min yngste son är ungefär lika gammal som din,han blir tolv i sommar.(tiden går alldeles för fort).

Hoppas allt är bra med dig.

Kram Maggan



Postat av: Maggan

Publicerad 2010-05-15 18:10:16

Ååååh, du får inte lägga ut bilder på jämthundar.... jag blir så sjuk på en!! Saknar min gamla Arro sååå mycket,världens bästaste hund (från Laxsjö ;)Va mycket fina paket du fått, kul! Det är dej väl unt! Här har vi sommarvärme idag, Lexie (hunden) vill inte vara ute så mycket så vi får väl ta långpromenad när det blir lite svalare ute....

Sköt om dej!! Mae råkes!

Postat av: Renée

Publicerad 2010-05-16 17:33:49

Vilken blomma! Min mamma vill så gärna ha sådana men hon tar bara död på dom... Du måste ha gröna fingrar!!! Skönt att du har fått en hund att gå med, håller med dig: det ÄR trist att gå utan! Jag ska lägga till din blogg bland mina favoriter och läsa lite mer för jag har förstått att du är sjuk på något sätt?

Hoppas du har en bra söndag! Kramar från mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela