urmoderns

en blogg med lite av varje

Måndag

Publicerad 2010-11-29 09:29:04 i Allmänt,

så var den 1:a Advent överstökad för denna gången,nu inväntar vi den 2:ra,som jag kommer att tillbringa på Jamtli, om jag inte får magsjukan som så många drabbats av........Blä!
iofs. så är det Östersunds kommun som misstänkts vara ansatt via vattnet,men man vet ju aldrig,Min yngste
var sjuk natten mot Lördag,fast det lutar nog åt att det berodde på annat.

Det är ju så typiskt att det ska hända just nu till Jul, skidskytte & Jamtlis Julmarknad
man får väl ladda med handsprit och vitpeppar :D




Till en Tomtemor,Mössa och halskrage !
Det blir aldrig bra att fota rött,jag skulle väl gått ut kanske.......



enkel ribbstickad mössa,stickad i ett nytt Järbogarn, Saga ! Passar till beskrivningar på Karisma.



Dena bilden är urkass,men det bjuder jag på !
Ett par långskaftade sockar,stickad i Elfin,tunna men varma och mjuka.

I gårkväll sjönk temperaturen från -20,5 till 15  i ett naffs,och till min lycka så började det snöa
tror ni vi fick mycke av den vita varan ? icke sa nicke...ett par mm
all snö tycks hamna i södra delarna av vårt land även denna vinter.
inte för att jag vill ha metervis av djupsnö att pulsa i men lite till kunde det få komma.
Det är väl bäst att vara försiktig med vad man önskar !

Nu ska jag återvända till de sista som ska göras innan helgen,det känns som man aldrig blir klar
det ska fixas med annat oxå,lite att pynta boden med osv.......

Ha en bra dag alla där ute i spacevärlden !

Kommentarer

Postat av: sunna

Publicerad 2010-11-29 10:22:28

Nu borde du ha fått ihop ett rejält bord som du legat i, hoppas det går bra för dig

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-11-29 11:09:32

Hoppas det blir lite varmare till nästa helg så det kommer mycket folk till Jamtli! Hörde att dom hade -30 hemma nu i helgen. Här nere ligger det runt -10 men det är så hiskeligt råkallt så det är bra mycket värre....

Postat av: Ida

Publicerad 2010-11-29 11:34:38

Vad ska du hitta på kommande veckan? :)

Postat av: Mia

Publicerad 2010-11-29 13:06:47

Hoppas det blir lugnt med sjukan, du som legat i med alla fina saker. Om du vill ha mer snö kan jag erbjuda det som jag skottar på idag, för här slutar det visst aldrig...Kramar

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-29 15:49:35

Tänk på att sprit tar inte alla magsjukebakterier, tvål och vatten biter bättre (på vissa) Hoppas ni slipper mer magsjuka för det är inte kul!

Postat av: Kicki

Publicerad 2010-11-29 17:32:42

Men så otroligt fina saker du tillverkar. Du är så duktig så.

Postat av: Susanne R

Publicerad 2010-11-29 17:39:54

Hoppas ni klarar er från magsjukan. Läskigt med smitta i vattnet.

Många kramar!

Postat av: hanna

Publicerad 2010-11-29 17:55:01

fin blogg! //hannalovisaa

Postat av: A

Publicerad 2010-11-29 18:07:45

hey! har frågestund på min blogg

nu & skulle bli jätteglad om du

frågade något :) danke!

Postat av: Gabriella

Publicerad 2010-11-29 18:12:57

Fin blogg :)

Va med i dagens blogg ! ;)

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2010-11-29 19:37:27

Hoppas verkligen ni klarar er från magsjukan! Verkar vara en riktigt otäck bacill som kommit i Östersundsvattnet.

Hoppas det går bra på Jamtli!

KRAM

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-11-29 19:59:56

Känner jag er rätt så är ståndet överfullt redan. Hörde på radion idag att de vet vad som är problemet nu med magsjukan vid er. Låt bli vattnet bara eller så kokar du det så ordnar det sig säkert.

Kram

Postat av: Gabriella

Publicerad 2010-11-29 21:18:56

Har lagt ut vinnarna av dagens blogg nu, kolla om du var en av vinnarna ! :D

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-11-30 09:34:53

Ingen kommentar i dag för jag blir mållös när det gäller dig och handarbete,jag håller på med andra strumpan så det går framåt.Kramar systeryster

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela