urmoderns

en blogg med lite av varje

Sytt & stickat

Publicerad 2010-10-29 19:05:31 i Allmänt,

Har varit verksam med lita av varge den gågna veckan



Några Tikå mössor i varierande storlekar har jag sytt.





Två mössor stickade i Eskimo och patentstickning
snabbstickade var dom.



Ett apr sockar m korare skaft,stickade i Raggi



Två nya disktrasor  behövdes.

I kväll är  yngste sonen på Disco igen,himla kul för han har just inte velat åkt på sånt tidigare !

Väder har vi,  ingen nederbörd utan blå himmel o sol, vägarna är lite luriga,halt som tusan på mornar och kvällar.
När jag skjutsat V på discot och var på väg hem så stog det en stor o fin Älgtjur mitt på vägen och kikade
han hade ingen brådska att flytta på sej heller. Han gav sej dock i väg  efter en stund, det är vackra och ståtliga djur.

Kommentarer

Postat av: Janne

Publicerad 2010-10-29 20:17:06

Fick oväntat besök av en hög ungdomar som frågade bus eller godis? jag svarade vi har inte köpt något godis än. Har du inga pengar då? Jo bara på kort svarade jag. Ja men du har väl något häftigt att ge oss? Jag skulle kanske gett dom mina fyra askar med mediciner för stroken så det blev tyst. LER ! Gillar inte deras attityd undrar vad det är för uppfostran om det nu är någon alls.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-10-31 15:52:00

Vad du hinner med mycket! ska snart åka och jobba igen och kan inte komma på vad jag ska ta med för stickning??? Panik!!! haha! Kram

Postat av: sunna

Publicerad 2010-10-31 18:27:28

Jag hinner inte med, du är helt otrolig

Postat av: Janne

Publicerad 2010-10-31 19:13:19

Nu har jag Tröttnat !!!

Postat av: Tomtan

Publicerad 2010-10-31 20:27:19

Här händer det saker.... JAg vilar axeln ihelgen, har inflammation i högeraxeln.... Men med lite vila och pronaxen så ska jag väl komma igång igen ler

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-11-01 11:19:06

Nu är jag hemma igen från ULLARED skall försöka lägga in de få bilder jag tog.Kommer inte att kunna göra en bråkdel av vad du gjort:):(

Postat av: Mia

Publicerad 2010-11-02 19:45:08

Jag kom på nå´t, det blev en mössa till grabbarna. Det blev inte mycket stickat ändå, hade mycket att göra...Sunna håller på att hjälpa mej med ett engelskt mönster som det troligtvis är något vajsing på, hon har fått be om hjälp oxå...Så nu är det mycket på G. Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela