urmoderns

en blogg med lite av varje

accesoarer som håller värmen

Publicerad 2010-10-26 11:17:12 i Allmänt,

Lovade redan igår att jag skulle lägga in lite bilder på det jag stickat,men jag var så trött så jag orkade
inte.....

Här kommer det lite av varje



Halsdukar i diverse färger,dessa är ju som bekant så inne att man knappt hinner få  en klar
så är den såld, men nu har jag bestämmt mej för att hålla på dom lite med tanke på
att det ska finnas med på Julmarknaderna.


Kan ju ha den så här oxå ifall man vill......



2 par långskaftade sockar och ett par spiralsockar strl ca: 2 år



Ett par Ullvantar m Hjärtan.



Två virkade mössor, den trefärgade är virkad i halvstolpar och den andra i fm.


I dag har vi ett litet snölager på backen ! och massor av fåglar vid fågelbordet.
Victor har sovit på barnavdelningen i natt för att registrera andningen,verkar ha gått ganska bra,får väl bättre rapport senare när han e hemma igen. Det var hans pappa som sov över där med honom denna gången.

Nu väntar jag på post från Tant Lotta,har beställt ett Kit t en hit &dit mössa,ska bli spännande
kanske kan det bli nått till mina barnbarn,för nu är det inte bara sonhustrun som är i väntans tider även farmor,väntar spännt på nr 2
Jag älskar mina barn överallt på jorden,men vist är det nått speciellt med barnbarna.....

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2010-10-26 11:30:21

Oj så mycket fint stickat.

Vantarna med hjärtan är ju ursöta.

Kram och sköt om dig!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-10-26 11:34:28

Härliga halsdukar, sockar och vantar. Ser ut som vi

har samma smak. Jag lägger ut när det är färdigt...

hihi! Visst är barnbarnen något alldeles extra. Kramar Från ett fruset småland.

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2010-10-26 13:42:58

Oj, vad mycket fint! Som vanligt får du en massa saker gjorda. :)

Kan inte bestämma mig för om jag gillar hjärtevantarna eller lila halsduken som dockan har över huvudet bäst....

en sak är iallafall säker, jag blir sugen på att göra både vantar och halsdukar! ;)

Kram på dig i kylan!!

Postat av: sunna

Publicerad 2010-10-26 13:50:12

jösses vad du ligger i, så mycket fint

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-10-26 16:50:23

Inte undra på att du varit trött lillakusinsyster,var får du allt ifrån,Halssjalarna har du gjort efter egeg huvud eller har du mönster? En liten tomte kanske slinter ner eller något annat från Ullared haha

Postat av: garnlivet

Publicerad 2010-10-26 18:16:48

Vilka fina hjärtvantar du har stickat. Jättefina !!

Postat av: Anette

Publicerad 2010-10-26 19:03:06

Vad flitig du är med både virknål och stickor

Postat av: Tomtan

Publicerad 2010-10-26 19:48:32

Flitiga lisa =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela