urmoderns

en blogg med lite av varje

Halsmojänger &Mössor

Publicerad 2010-09-15 17:56:31 i Allmänt,

Här kommer ett livstecken från en "slöhög",har inte haft insperation att gå in o skriva
men nu i kväll har jag tagit mej i kragen och fotat och lagt in........

Har stickat klar halsduken jag skrev om i förra inlägget,som man syr ihop kortändarna på och snurrar
två varv runt halsen


Så här blev den


Har gjort en i rött oxå i samma sorts garn, Sirkus.



En Halsmojäng stickad som en tub i ett restgarn jag hade liggande.



Två Mössor stickde i Järbo Raggi. Den t Höger är det lite häng på,den mönsterstickade är jag lite sugen att sätta en bolltoffs på,men jag har inte bestämt mej ännu!
Kom gärna med förslag den son vill!!


Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-09-15 18:26:13

Snygga saker du har gjort gillar verkligen mössan med mönster det blir nog bra med en bolltofs

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-09-15 18:28:11

Fina mössor och "halsmojänger" nu kan vintern komma till Sikås för ni behöver inte frysa. Om du tänker sätta dit en tofs så gör INTE en liten boll bara.Ha det ystersyster:)

Postat av: linn

Publicerad 2010-09-15 20:47:44

jag tycker inte att du ska sätta dit en boll! det förstör nog intrycket av det fina mönstret!

Postat av: Janne

Publicerad 2010-09-15 20:51:27

Vilka jättefina vintermössor och halsdukar !! Dom kommer nog till pass i vinter.

Postat av: Knittermarie

Publicerad 2010-09-15 21:30:16

Dina stickor måste glöda! Jättesnygga "mojänger".....och den mönsterstickade mössan är så fin som den är.



Ha det gott!

Postat av: Janne

Publicerad 2010-09-23 10:38:30

Ja Goddag i stugan här ovanför min Magiska Gungstol så skiner solen och det är lätta fjädermoln.

Besök gärna Min Magiska gungstol och gunga lite.



http://mingungstol.blogspot.com/

Postat av: Azta

Publicerad 2010-09-26 13:29:49

Härliga mössor och mysiga halsdukar!

Visst är det tråkigt när inspirationen tryter...min har legat nere över större delen av sommaren. Nu är jag dock på gång igen!

Ha en skön stickig höst!

//Azta

Postat av: Margareta

Publicerad 2010-10-27 14:14:16

De är så snygga som de är. Du är så skicklig på att sticka. Ha det gott.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela