urmoderns

en blogg med lite av varje

Dax för fredags mys

Publicerad 2011-01-14 10:07:35 i Allmänt,

Kylan har slagit till igen,i morse hade vi -24....huvva! men det verkar vara tillfälligt,hoppas jag iaf,efter en timme är det "bara" -17.



En bild jag tog i går, det var så vackert med solen och rimmfrosten i träden



Ett par vantar stickade i 2 tr Drops alpaca,som är på väg in i tvättmaskinen för tovning



så här blev dom,är inte hundra nöjd,i beskrivningen stog det att man skulle stoppa in en plastpåse och fästa den m en säkerhetsnål i tummen.
nåja får väl prova mej fram med ett par till och se hur dom blir....



Fick beställning på en virkad mössa,där det skulle vara mest blått och något mer...Ler!
så här blev den!



Just nu har jag en , A Noble Cowl på Norsk,på stickorna
en Norks beskrivning jag hittade ,en blogg där det finns lite alltmöjligt smått &Gott
länkning dit kommer.

Har ju varit sjuk hela veckan IGEN....började med Huvudvärk i måndags,feber å ont i kroppen
har kännt  mej allmänt olustig,  I går var jag till HC i Strömsund och tog lite prover
undertrycket var lite förhöjt men inget att bry sej om,blodsocker provet var 8,men inte allarmerande. ska iaf dit nästa vecka oxå
Jobbigast tyckte jag det var med huvudvärken,för det är nått jag nästan alldrig haft
Det har väl med ålder och skönhet att göra....Ler!

Kommentarer

Postat av: dessi9

Publicerad 2011-01-14 11:19:46

Vad tråkigt att du blivit sjuk igen. Hur som helst verkar det inte hindra dig fårn att handarbeta. Är du inne på grått nu? Vacker vinterbild, även om det är kallt.

Postat av: Ulrica

Publicerad 2011-01-14 11:53:04

Håller med att fotot är fint! Vantarna såg bra ut tycker jag, så även din luva. Sjalen såg väldigt trevlig ut den med. Har inte stickat spets på jättelänge. hm Kanska ska prova. Hoppas att du kryar på dig snarast! Krya-på-dig-kramar =o)

Postat av: miastickar

Publicerad 2011-01-14 12:15:27

Trist att vara sjuk, hoppas det ger sig! Sjalen där ser ut att vara fint mönster på och tova, det har jag aldrig provat men de ser fina ut!

Postat av: garnlivet

Publicerad 2011-01-14 13:37:02

Vad tråkigt att du varit sjuk, det är ju aldrig roligt. Jag har resterna av en envis förkylning i kroppen och jag är ganska less på den envisa hostan.

Vad fin din Cowl ser ut att bli. Det ska bli spännande att se den klar och kanske att du länkar till mönstret också ?!

Trevlig helg !!

Postat av: sunna

Publicerad 2011-01-14 14:55:37

supereffektiv som vanligt, men nu måste det bli ordning på dig, du har ju varit hängig länge. det verkar ju vara så kallt hos er så man tycker ju bacillerna ska frysa bort. Du är väl med och virkar en Pippi? I morgon börjar vi Ha det gott

Postat av: Tomtan

Publicerad 2011-01-14 16:23:33

Krya på dej! Hur går det med höften?

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2011-01-14 17:32:04

Vilket vackert vinterkort.

Men har du fått nått nytt elände nu, stackars dig. Men det är väl så att när man är nersatt ploppar allt på en bara. Hoppas du kryar på dig nu snabbt som bara den och slipper den där huvudvärken.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela