urmoderns

en blogg med lite av varje

monsterbyxorna klara

Publicerad 2011-01-27 08:25:03 i Allmänt,



Så här blev dom,kan inte brodera på stickat,men det ska ju föreställa ett monster å då behöver det väl inte vara perfekt...!
Beskrivningen på Byxorna hittade jag HÄR

Hade en idè om att jag skulle brodera  ett namn på byxbenet,men jag får väl lägga mej i hård träning genom att sticka en provlapp och titta i boken nedan....







Dessa bilder är från en Bok jag hade i mina gömmor;Bonniers stora bok om handarbete
utgett 1980, över 500 sidor av diverse,stickning,virkning,sömnad &broderier mm

Kommerihåg att det fanns några kuddar hemma där mönstret påminner om några av de på nedersta bilden,antagligen var det min Mor som sytt dom.

I gårmorse hade vi nästan -30 gr i,nu i dag är det bara -2,5, det är snabba växlingar!

Barnen har åkt på en envis influensa, V har varit sjuk sedan i Lördags ,han är lite piggare i dag
men inte helt feberfri, J blev sjuk i Ti och han ligger mest å sover ....

Hoppas dom mår lite bättre i morgon,för dom måste vara själva några timmar medans jag åker o Besiktar Bilen och handlar hem  lite,går inte åt nån mat nu, mest Yoggis & Glass

Ha en bra dag!

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2011-01-27 09:42:29

Bonniers stora bok om handarbete, den har jag med. Fick av mamma som inte tyckte hon gjorde nåt med den. Jag gillar dom Stora böckerna. Min "bibel" är Bonniers stora bok om stickning. :)



Byxorna blev superfräna. Vad har du använt för garn? Jag hittar inte mönstret på den blogsidan som du länkat till, men hittade det du fått på Facebook. Blir spännande att se hur det går att klura ut norskan dock.. hehe



Hoppas sönerna kryar på sig snart!

Postat av: Elin

Publicerad 2011-01-27 09:48:03

Sorry! Hittade mönstret nu :) Och på Engelska till o med. Tjoho, nu begriper jag ju också. :)

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2011-01-27 10:21:08

Det var de läckraste små brallor jag sett på länge. :)

Trist att ni har sjukstuga hemma vid dig också. Hur mår du då?

Här har Claudia åkt till skolan idag, slutar redan 9;20 så hon har kort dag och så är hon ledig i morgon, tur för henne när hon är så förkyld. Men det är inte kul när alla ligger utslagna så där. Nu är jag mest orolig att Stempen ska bli sjuk också för då vet jag inte hur det ska gå här.

Som tur är Ines en sån snäll och lugn hund och anpassar sig lätt, hade varit jobbigt om hon krävt långa promenader mitt på dagen just nu.

Hoppas sjukstugan läker fort vid er.

Kram

Postat av: Mia

Publicerad 2011-01-27 11:10:23

Superfina byxor, men tråkigt med sjukdom. Hoppas de kryar på sig snabbt!

Här är rörigt värre, med snickare, elekriker och nästa vecka kommer även mattläggaren och springer ut och in här. Hoppas snart det är färdigt! Kramar

Postat av: Ulrica

Publicerad 2011-01-27 12:56:06

Byxorna blev jättefina tycker jag! Hoppas att de kryar på sig snarast. Det är inte roligt att vara dålig. Kramiz =o)

Postat av: sunna

Publicerad 2011-01-28 07:55:14

så underbara byxor. tror du att man kan göra dom till vuxen??

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2011-01-28 08:54:48

Vilka tuffa byxor undrar vem som suttit modell till ögon och mun? Hälsn.systeryster

Postat av: Janne

Publicerad 2011-01-28 09:22:34

Byxorna blev ju riktigt fina. Ha en bra dag nu !

Postat av: miastickar

Publicerad 2011-01-28 11:50:52

Byxorna blev ju jätteläckra! Krya på er!

Postat av: Kicki

Publicerad 2011-01-28 15:32:03

Men gud så mysiga små byxor du har gjort. Urtuffa.

Kram.

Postat av: MICKAN

Publicerad 2011-01-30 10:17:56

Verkligen snabba växlingar. Jag längtar verkligen efter en aning varmare väder nu. Men, vilka roliga byxor du stickat! Det ser faktiskt ut som ett monster. Boken du har går inte av för hackor, vilka ideér och nya uppslag du kan få från den. Ha en bra söndag!

Postat av: Kristine

Publicerad 2011-02-03 08:55:16

Hei!



Buksen ble kjempeflott! :D

Det var bra du fikk til benene! Jeg har gjort en liten endring i oppskriften for å forklare bedre hva som skal gjøres, så forhåpentligvis blir det ingen flere misforståelser!



Ha en flott dag!

Postat av: Monika Lundberg

Publicerad 2011-02-24 13:27:31

Underbara brallor, vilken unge som helst skulle älska dem. Tur att dina barnbarn har dig, på alla sätt och vis.

Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela