urmoderns

en blogg med lite av varje

uppifrån o Ner byxor & converse

Publicerad 2011-01-22 10:15:06 i Allmänt,

Läste Elins blogg i går kväll och jag måste hålla med henne, på grund av fb så kommer bloggen lite i skymundan,tyvärr!



två mössor stickade i Molly, och förkortade varv
att det blev två nästan likadana beror på att den första blev så lång å det vill ju inte alla ha,provade
därför  att minska från 56 till 44 m på den andra.

Ett par Converse virkade i ett FLOX Bomullsgarn,tyvärr hade jag inget svart som passade och det syns på bilden,men i gårkväll hittade jag ett llikvärdigt bomullsgarn så nu ska jag göra ett nytt par
förhoppningsvis får jag till en snyggare svart rand av detta, Hoppet är ju det sista som sviker...:)

Har ett par Byxor på G oxå,så i ärlighetens namn borde jag väl göra dom klar först
men det är ju sååå kul att prova nått nytt..............



Detta sk bli Monster Byxor,stickade upp i från och ner,och som Koftan så blir det
inga sömmar...sånt gilla jag att slippa!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2011-01-22 11:10:31

Tjusigt!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-01-22 11:36:52

Vad du är produktiv! Kul att se!

Önskar man sluppit jobba så man hade mer tid över.

Var hittar man mönstret till monsterbyxan?

Kram

Ingrid

Postat av: Ulrica

Publicerad 2011-01-22 15:08:42

Mössorna blev jättefina. Conversen likaså. Är det monsterbycorna eller? Önskar dig en fortsatt trevlig lördagseftermiddag kram =o)

Postat av: Tomtan

Publicerad 2011-01-22 15:23:06

Full fart som vanligt!!!!

Postat av: kicki

Publicerad 2011-01-22 16:02:52

Mössorna blev jättefina =)

Postat av: dessi

Publicerad 2011-01-22 16:46:45

Jag kan bara instämma med alla andra. Vilken fart du har. Börjar sviterna av flunsan gå ur kroppen? Den här helgen är alla barn på olika håll och jag har en hel stickhelg. Mysigt att gå runt och pyssla och sticka när jag vill. Maten blir det lite si och så med. Dina skor blir jättesöta. Ser fram emot nästa version på bild.

Postat av: miastickar

Publicerad 2011-01-22 17:55:25

Ja vad produktiv du är, conversen blev supersöta och de andra fint osm vanligt!

Postat av: Samtal från min trädgård

Publicerad 2011-01-22 18:21:28

Läckra mössor och skor och vilken kyla ni har, när jag läser. Här har vi runt nollan och det är lagom i alla fall för barn som bara vil gå i just Converse!

Postat av: Elin

Publicerad 2011-01-22 20:23:04

Mössorna blev ju görbra :)



Monsterbyxor? Varför kallas dom så? Vart har du hittat mönstret, skulle vilja göra ett par uppifrån o ner byxor jag med för jag är ju värdelös på att sy ihop :)

Postat av: Mia

Publicerad 2011-01-23 11:31:35

Så fina conversen blev, jaa, mössorna med naturligtvis och monsterbyxor uppifrån o ner låter hur fränt som helst! Kramar

Postat av: Janne

Publicerad 2011-01-23 11:42:27

EVA !! Lilly har virkat en duk åt mig som hela tiden vill rulla opp sig i kanterna hur gör man för att få den ligga rak utan att vilja rulla opp ?? Ha en fin dag nu !!

Postat av: Kattis

Publicerad 2011-01-29 15:13:13

Vad mycket härligt du har fått till! :-) Alltid en fröjd att titta in här. Gillar byxorna och mössorna i detta inlägg massor! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela