urmoderns

en blogg med lite av varje

Home again !

Publicerad 2009-04-13 19:54:37 i Allmänt,



Hej hopp socker topp !!!!!!

Så var jag hemma då,nått mycke vilande har det inte blivit,har en sjuk son,hög feber o hosta
så det är inte mycke vi kan hitta på,Han tycker att det,som han själv säger,suger !
Det var meningen att han skulle hälsa på en klasskamrat som flyttat och vara där några dagar......
Men det går ju flera tå,tycker mamma.....får väl ta det över nån helg istället .



Annars så är det lungt även på stickfronten. Håller på med KAL:en pluss att jag fått lite mönster
av sunna,som jag ska prova,visserligen är det sockar,men va sjutton......dom behövs väl senare i år,
lika bra att lägga upp ett lager.så slipper jag "tok"-sticka sen. till Älgjakten t.ex.

Ska  sy lite oxå men det får bli nästa vecka jag tar itu med det.

har stickat 7 disktrasor av samma garn visserligen, men lite olika mönster,tyckte bäst om att sticka på
diagonalen.kändes som dom gick snabbast att sticka......
men viste inte vad jag annars skulle göra av det...................garnet alltså !
Måste erkänna att dom funkar riktigt bra,och om jag fattat rätt  så blir dom bara bättre o bättre med tiden.

Kommentarer

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-04-13 20:01:39

Hej hopp på dig själv du!!!

Har saknat dig, även om du bara varit borta några dagar.

Efter morgondagen har jag (tror o hoppas jag) firat klart, sen ska det bli ordning på både bloggandet o stickandet!!



Ha det gott!!

KRAMIZZZZ

Postat av: Marie

Publicerad 2009-04-14 05:46:02

Välkommen hem igen och krya på sonen!

Postat av: Liisa

Publicerad 2009-04-14 08:49:09

Har du något foto på dina disktrasor? Det är alltid kul att se. Jag har också gjort några. Då tog jag och passade på att provade en del mönster ur Bonniers Stora bok om Stickning.

Hälsningar

Liisa

Postat av: Liisa

Publicerad 2009-04-14 08:53:22

Hmmm, nu scrollade jag ner på din blogg och hittade faktiskt en bild på en pågående disktrasestickning. Så nu har jag fått svar på min fråga!

Liisa

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-04-14 10:06:42

Hej Hopp

Undrade just var du var, hoppas ni haft det lite bra trots feber. Känner mig också lite hängig här. Influensatiden är väl inte förbi ännu. Hur funkade disktrasan? jag har faktiskt inte gjort nån ännu?

Stor kram

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2009-04-14 13:17:19

Kul att fler och fler stickar disktrasor. Wettex blir som inte roliga efter en stunds användande :)

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-04-14 13:37:50

Ett litet livstecken från mej här ;) Jag har faktiskt varit uppe i Jämtland nu en vecka. Blev en snabbresa, fick besked om ledigt på fredagen och på söndagen åkte vi upp! Jättehärligt!! Trots att början av veckan inte var nå vidare väder men det är så skönt att få komma hem i alla fall. Sen blev det ju bättre. Sonen med flickvän tog skotern och satt ute på sjön hela dagarna - dom blev lite röa om näsan dom ;) Själv satt jag på bron och stickade, lyssnade på svanarna och storspoven (eller om det var tofsvipan) och drack kaffe! De e´ grett de´!!

Postat av: Anette

Publicerad 2009-04-14 15:04:34

Attans otur att sonen ska bli sjuk, misstänker att han har påsklov nu. Och då vill man ju absolut inte vara sjuk.

Själv är jag ledig fram till söndag och vaknade idag med halsont så jag förstår honom fullt och fast.

Tack för tipset om garn till disktrasorna. Har inte hunnit inventera mitt eventuella lager med bomullsgarner och inte hunnit köpa något heller. Men jag ska och sen ska jag sticka disktrasor!

Hälsa sonen att han ska krya på sig!

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-04-14 17:25:38

Välkommen hem!

Här stickas disktrasor oxå

det skall bli julklappar till släkten...........bra att vara ute i god tid...........och garnhögen av bomullsgarn minskar.

Kryapå hälsningar till sonen.

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-04-14 17:30:08

Välkommen hem!

Stickar oxå disktrasor som skall bli julklappar till släktingarna..............bra att vara ute i god tid och berget av garner blir mindre.

Kryapåhälsningar till sonen.

Postat av: Susilull

Publicerad 2009-04-14 21:00:29

Såg att du gillade det gröna garnet fr Hedängens Ull & Garn som jag stickar i. Ägarinnan Birgitta åker ibland runt och säljer sina garner på evenemang som har med bl a hantverk, båtar och motorer att göra. Vid ett sådant tillfälle köpte jag mina, se inlägg;

http://susilull.blogspot.com/2008/07/helgen-eldkvarn-trbtar-garn.html

Men jag har sett att Garnglädje säljer några av hennes garner;

http://shop.garngladje.se/

Och här kan man se en färgkarta (fast det det kommer ständigt nya färger); http://www.knitting.se/hedangkarta.html



Ha det gott!

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-04-14 21:15:09

Åh,nej, hoppas han snart kryar på sig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela