urmoderns

en blogg med lite av varje

Nu har hösten kommit

Publicerad 2009-08-29 18:36:15 i Allmänt,

Tog en bild på Tanja i dag när vi var ute,mest för att ni ska få se
hur det ser ut på infarten min.

Gula löv = Höst !



Nu kan jag ta in en klase rönnbär för att prynta mitt ljus fat
jag har på köksbordet.

Har snart stickat en  Torgvante,jag antecknar hela tiden hur jag stickar
så jag vet hur jag ska sticka nr 2.
Victor vill oxå ha ett par i  som han själv sa;i ljust mellangrönt.
det är bra att dom vet vad dom vill.

Ska gå igenom mitt skåp med garner och  se om jag har nått grönt garn som passar
annars får jag väl införskaffa.

Det är väl bäst att dom blir klara  till nästa helg,för på måndag den 7:e
bär det av till Älg skogen,med hela konkarongen.

På koftan är det mest bara ärmarna kvar,men den får väl vila lite
nu så vantan blir klara !




Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-08-29 19:55:08

Zorro mår bra. Har börjat på valpkurs, jätte kul.

Kram på dej

Postat av: Anette

Publicerad 2009-08-29 20:40:42

Usch, det känns nästan sorgligt att hösten redan är här. :-( Men det är ju så och bara att acceptera.

Här har det varit ganska fint och uppehåll ända till kvällen för då öppnande sig himlen igen och det kom REGN. Och inte lite alltså. Det har kommit några skurar till.

Hoppas du hittar någon grön färg som passar.

Ha en fortsatt skön helg!

Postat av: Eva-Marie

Publicerad 2009-08-30 00:32:47

Var bor du som redan har höst? Här i Skåne är det sensommarvarmt och fortfarande grönt. vad duktig du är på att sticka! ha det gott.

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-08-30 11:18:44

Stacars dig som redan har höst. Vi har också fortfarande sensommar och vi badade ännu förra helgen. Det är något konstigt, för jag får inte upp på min blogg när du gör nya inlägg. Jag har missat en massa grejer. Mycket fint har du hunnit med att sticka under tiden som jag inte kollat.

Var på Frösön är du och köper garn? Skulle vara kul och åka dit nästa gång jag är uppe och hälsar på.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-08-30 11:20:28

Hittar du inget garn så har jag ljusgrönt garn, men rätt tjockt, vet inte om det blir rätt?

Jag "råkade" köpa på mig alldeles för mycket och kan gärna skicka lite om du vill ha.

Så här ser garnet ut: http://designkatrinaliden.blogspot.com/2008/12/garn-wendy-unique.html

och såhär ser det ut i mosstickning: http://designkatrinaliden.blogspot.com/2009/03/pagaende-projekt-filt.html

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-08-30 13:24:39

Isses amalia! Hösten nalkas! Sånna gula löv har inte jag här, ÄN! ler Hösten är fin med alla färger tycker jag. Jag tycker också att det är bra att de vet vad de vill ha. Då vår du skynad dig med att sticka de övriga 3. hihi Ha de gôtt i höstvädret! Kramiz =o)

Postat av: Marie

Publicerad 2009-08-30 16:55:41

Jag tror inte jag ser löven för det sitter en sååå fin och underbar hund framför som jag mycket hellre vilar ögonen på. En riktig liten hjärtevän tror jag lilla Tanja är. Vad är det för ras (vågar väl inte fråga rakt ut om det är en blandras och vilka raser den har i sig, för det gjorde jag en gång på en badplats och blev föraktfullt avsnäst med att det var en mkt exklusiv ras som bara fanns i ett tiotal exemplar i Sverige. Oooops vad jag kände mig dum mig den gången).

Postat av: sunna

Publicerad 2009-08-31 11:05:31

Usch jag kan inte tro det är sant med löven redan, men annars är jag en riktig höstmänniska. vad mycket fint du hunnit med. Jag anmälde mih också till skördebloggen men inget hört så jag får nog inte vara med, Må så gott

Postat av: Monika

Publicerad 2009-08-31 17:46:18

Jag har inte fått något "krokningsmail" från dig. Jag väntar fortfarande med spänd iver på detta. Har tom skaffat mig en krokningsnål =)

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-08-31 19:07:40

Älskar hösten, vackra färger, sval och frisk luft.

Funderar på vad jag ska göra med alla rönnbär, har ett träd som snart kroknar. Kanske göra en krans?? men jag stickar ju hellre så fort det blir några sekunder över.



Rekommenderar verkligen att göra axelvärmaren, lätt, snabb och enkel. Är inne på min andra och ska strax (om några minuter faktiskt) börja på en tredje

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-08-31 21:08:08

Trimmade, näe, men en otålighet som gör att jag vill börja på något nytt HELA tiden. Den första axelvärmaren blev i Mirasols Sulka. Det är den som dottern visar. Sen har jag en på gång i SvartaFårets Julia, lite tunnare garn. Den tredje )(började inte alls på den, fortsatte med "skiraste")kommer att bli i 2-trådig mohair. Kolla även hos

http://catarinaskrypin.blogspot.com/, hon har gjort i tunnare garn.

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-08-31 21:18:04

Härliga dagar nu!

Postat av: Bente

Publicerad 2009-09-01 17:03:09

Höst??Har ligger jag och solar på stranden ,det är 25+ och ljuvligt skönt.Har fortfarande semester så höst kan det inte va.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela