urmoderns

en blogg med lite av varje

Litte ta våndera ! = lite av varje !

Publicerad 2009-07-22 09:40:13 i Allmänt,

Hej hopp !
I dag kikar solen fram,annars har det Regnat ihållande i två dygn...Huvva !



Denna upp och ner Kofta i restgarner, har jag stickat,skickar den till Stickhjälpen i dag.
Har anv 3 blå färger, 2 m. blå o en ljusblå och vitt.
Hoppas den kan värma nån liten- vän !



I går var jag in till Östersund och provianterade "lite" garn..........Ler !

Polaris har jag tänkt sticka en halsduk med knappar av
Tuva, tänkt att bli en mössa, Likaså  Alpakkan o  Glamorgarnet har jag tänkt sticka en mössa av
Garn till små sockar blev det oxå
Lite virkgarner,få se vad det kan bli av dessa,men jag har lite funderingar,mera säger jag inte
osvuret é bäst.....skratt !
Och ett par stickor nr:15 till halsduken.

Det kommer säkert nån bild framöver,om det blir som jag tänkt,har som vanligt en bild i skallen
men sen ska den ju förverkligast oxå....



Dessa böcker är det jättelänge sen jag beställde,fick paketet ganska snabbt,men det
hade blivit skadat i hanteringen,så jag har fått vänta länge på nya eftersom det var Posten som skulle ers. dom
men nu har jag dom och allt är frid och fröjd.....

Kommentarer

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-07-22 16:08:18

Idag har jag inte gjort ett handtag.

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-07-22 22:13:00

Vilken fin kofta.

Själv stickar jag Yemen-västar

Postat av: sunna

Publicerad 2009-07-22 23:41:00

Vilken fin kofta du hunnit med, min avstannade på något lustigt sätt, eller rättare sagt jag hittade något nytt mönster som såg så spännande ut, härligt garnköp också, vi har ingen vidare garnaffär här, fast det kanske är bra förresten

Postat av: musseblomman

Publicerad 2009-07-27 12:40:31

Koftan blev jättefin och vilket härligt garn o stickköp du gjort. ska bli kul att se resultatet av det.. ;) Det är så roligt när man får hem stick o virkböcker. Skönt att de äntligen kom..

Kramiiis

Postat av: musseblomman

Publicerad 2009-07-27 12:41:42

Koftan blev jättefin och vilket härligt garn o stickköp du gjort. ska bli kul att se resultatet av det.. ;) Det är så roligt när man får hem stick o virkböcker. Skönt att de äntligen kom..

Kramiiis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela