urmoderns

en blogg med lite av varje

Juni & snöväder....

Publicerad 2009-06-08 09:05:06 i Allmänt,

Lägger in lite bilder på det "vackra" vädret vi har i dag..................


bild tagen från Balkongen



Tadet mot grannens hus



som ni ser på denna bilden så kommer det riktiga "lappvantar"

Men det är inte första gången jag är med om detta fenomen...Ler !
kommer ihåg när jag var yngre och bodde hemma, det var midsommarafton o vi skulle
ut o fröjda på em o kvällen. då snöade det o snön låg kvar till em....huvva ligen ! säger jag..
men så är det att bo i Fjälltrakterna.
Därför står Sopen o snöspaden alltid framme ..........skratt !  (skämt)

Har bestämt att jag måste ut o röra på mej trotts att jag inte har nån hund,(fast det är ju så tråkigt)
då kommer jag till nästa val, cykel el skidor ? kanske motorcykel......Ler !
Hursom hellst,jag har inte varit utan hund många månader på de senaste tretti åren,så det
sitter liksom i blodet att jag ska ha med mej en fyrbent kompis på nästan allt jag gör,och
DET ÄR svårt att ändra vanor så där på en gång.

Nu ska jag iaf. dammsuga o torka golven, tar väl en sväng m kvasten på bron oxå
när jag ändå är på G.

Kram !

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-06-08 11:49:41

Ja då ska jag väl inte klaga på att vi har mulet och regn! Ska köra 8-9 timmar upp till Dalarna på fredag, så då hoppas jag på fint väder - utan snö!

Vad har hänt med din hund? Visst hade du en valp?

Om jag glömmer det så lycka till på op. på onsdag!

Kramizar

Postat av: Lena

Publicerad 2009-06-08 16:43:29

Usch och fy vad det såg tråkigt ut. Men jag minns slutet av maj 1986 när jag skulle till Åbacka på dans och det låg en halv dm snö ute... Så kan det vara. Hoppas det blir bättre väder snart bara!

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-06-08 17:52:20

Ja vôttân skâ mân nog itt lägg å än!

Postat av: musseblomman

Publicerad 2009-06-08 18:11:39

He he.. kul det där om vottan..

men ujamej vilket snöväder ni har. Här haglade det en skvätt igår o förrgår..

Jag har blitt förkyld nu igen. typiskt, o seg är den den här gången..

Hoppas de går bra hos doktorn på onsdag.

Kramelikram från mej..

Postat av: Anette

Publicerad 2009-06-08 22:44:25

Jag undrar som Ingrid vart hunden tagit vägen. Jag vet hur tomt det blir utan hund. För ca 15 år sen så var jag och min gubbe utan i tre månader och usch så tråkigt det var.

Men vi har tagit igen det och har nu 3 stycken + 4 katter.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela