urmoderns

en blogg med lite av varje

tillbaka till verkligheten..

Publicerad 2009-06-11 19:38:54 i Allmänt,



så här ser jag ut !
 Det var inget glas splitter som dom hela tiden sagt.....det var benflisor,samtidigt upptäckte hon som Op. mej att jag hade en frakrur  oxå. Inte konstigt att det varit ont.....Grrrrrrrr !

Har pratat med Patientrådgivningen i dag,för jag vet inte hur jag ska förhålla mej  till den
behandling jag fått........Gnäll-Käring ? Jag ? Nä inte alls,men nu blev jag det....Ler !

Jag var vaken hela tiden,med lokalbedövning i Peken, dom satte en manchett  uppe vid axeln o sen tömde dom min Arm på blod. det gick bra i ca: 30 min, sen gjorde det .....ont !
Det var en konstig upplevelse att se sin arm blodlös o alldeles slapp med lite blånader,
Så nu vet jag iaf hur min arm ser ut sen jag dött....."galghumor"
Nåja ! Jag blev en erfarenhet rikare. och piggare efteråt än vid sövning...
ska  byta bandage om 7 dag och ta stygnen om 14,

Kan berätta att det funkar att sticka aviga o räta maskor iaf. har testat i dag.

Visst värker det i fingret men det gjorde mera ont  när jag skadade fingret,    Allt som inte dödar härdar !

Har letat fram plastpåsar o gummiband som jag ska ha på handen när jag duchar i kväll.

Annars mår jag bara bra....Ler !


Kommentarer

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-06-11 21:34:41

STACKARE!! "tröstekramar"

När du är på en vårdcentral el nåt nästa gång, ta då med såna där spypåsar med plastring i kanten.... de hänger jättebra över handen när man duschar. Fast man får ju ha handen uppåt såklart, annars kanar den av. Men uppåt ska den ju vara ändå, så inte handen svullnar. Det var ett tips jag fick på Sahlgrenska när jag op handen(en av gångerna).

Hoppas du får hjälp med anmälan el vad man gör, för det är ju en felbehandling.

Visst går det ganska okej att sticka räta o aviga genom att hålla med tumme o långfinger... "Nöden är uppfinningarnas moder" eller hur är det däringa ordspråket??

KRAM O KRYA PÅ DIG

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-06-12 13:26:48

Ajajaj det ser ont ut.

kryapåkramar

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-06-13 09:30:11

Haha så skönt att höra att du är på G igen. blev inte ett dugg förvånad att du redan stickat. vad ska man göra. man får ju abstinens. Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-06-13 12:48:24

Det där såg inte skönt ut! Hoppas du blir bra snabbt o kan komma lite mer åter till stickning än vad du redan är. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela