urmoderns

en blogg med lite av varje

Va gör du lilla Råtta i...

Publicerad 2009-11-30 18:56:48 i Allmänt,

Möss hade stickmanicken stickat,och hon hänvisade mej till Dropps julmönster
här är lite olika raser...densvarta i lurv garn ser ut som en fladdermus...skratt!



Ett par herr sockar i Järbo Raggi har det oxå blivit.


och en sotarmössa i raggsocksgarn,hade inget mönster men jag blev riktigt

nöjd med resultatet i alla fall,säger som min pappa skulle sagt;eget skryt luktar illa......

men va då,måste väl få göra det nån gång iaf. skryta alltså.......ler!



söta Käbi som njuter i TV soffan. en väldigt go o snäll hund och väldresserad.

enda smolket är att hon inte tycks gilla små barn,men med träning kanske det går över

när hon får känna  "småfolket". vi får  se hur det bli framöver...................



Till sist en ute-bild från TV rums fönstret,och mera snö kommer........

detta foto tog jag i går och i dag har det snöa mest hela dan. hoppas nu bara att

det blir kvar. Vi har ju WM i skidskytte till helgen och Jamtli Julmarknad

blir ju strax lite trevligare och mera stämmning om det finns snö,så det går att

åka Häst o släde t.ex.

Kommentarer

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-11-30 20:31:00

Jag tror det är en angoramus du gjort, väldigt gullig är den i alla fall.

Du jobbar och sliter verkligen med dina stickade alster. Ska bli kul o få se allt på riktigt om du nu har nått kvar i ståndet när jag kommer.

Tänkte på det där med Käbi och småbarn, har hon dåliga erfarenheter tror du? Då är det ju bara att jobba på med att vända det, kan ta ju ta lite tid.

Jag sa till gubben att nu är det snö i Östersund, nej sa han. Men det är tydligen skillnad mellan ditt och hans ställe. Tycker ju det ligger näst dörr jag, men så är det ju inte riktigt.

Ha de gott

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-12-01 10:32:30

Så underbara små sötingar du gjort! Och såå vackert du bor, jag blir precis salig av att se vyn! Här nere så lyser snön med sin frånvaro. Kramar

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-12-01 11:01:47

Jösses vad du ligger i, duktiga kvinna.och alltid lika fint, jag är lite bekymrad över barnproblemet,Käbi alltså tror du verkligen helt ärligt att det går att jobba bort. Schäfern är ju inte den vekaste precis.

Postat av: susanne R

Publicerad 2009-12-01 13:04:07

Hi, hi så söta möss.

Och vilken vinterbild.... Jag vill också ha tjock härlig snö (helst nu och inte i mars när det snöat en massa här senaste åren).

Kram på dig!

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-12-01 13:04:48

Hi, hi så söta möss.

Och vilken vinterbild.... Jag vill också ha tjock härlig snö (helst nu och inte i mars när det snöat en massa här senaste åren).

Kram på dig!

Postat av: Susanne R

Publicerad 2009-12-01 13:05:50

Hi, hi så söta möss.

Och vilken vinterbild.... Jag vill också ha tjock härlig snö (helst nu och inte i mars när det snöat en massa här senaste åren).

Kram på dig!

Postat av: Carina

Publicerad 2009-12-01 15:32:50

Oh så söta möss och jisses så mkt snö. Här har vi bara regn....

Postat av: Anette

Publicerad 2009-12-01 16:15:24

Häftiga möss du har gjort! :-)

Idag har jag fått se lite snö på vindrutan iallafall och jag hoppas verkligen att det blir kallare ute så det blir renare inne.

Det värsta är ju att det har regnat i flera dagar och blir det nu kallt så kommer det att bli isbana på många ställen.

Jag hoppas att jag ska få julkänning ikväll så jag får upp våra gardiner och adventsljusstakar i fönstren.

Ha en trevlig tisdagkväll!

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-12-01 19:13:22

Meeen va fina mössen var!! Jättegulliga (bra mycke finare än riktiga storsorkar ;p )Jag håller på och stickar långsockar jag oxå men det är då för tråkigt... ribbstickning och mina är 2 meter långa tror jag.... tar aldrig slut!! Avundsjuk förstås på snön......hmmm, det kom lite flingor här å i morse men det vart inte ens vitt på backen av dom, suck!

Postat av: lill pöjken

Publicerad 2009-12-26 01:09:06

nu vet vi ju alla att du har blivit lite gammal men du måste ju skilja på vm och världskupp i skidskytte ;)

Postat av: urmor

Publicerad 2009-12-26 19:03:01

Gammal ! moi ?!?!?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela