urmoderns

en blogg med lite av varje

Mössor

Publicerad 2009-09-20 10:51:21 i Allmänt,

Det bidde två mössor till.................

Denna har jag sickat i  alfa glitter,och pynat den med lite blommor
i grått garn med svarta knappar i mitten.
Var lite i valet och kvalet om jag skulle virka en större blomma i stället
men det fick bli som det blev......



Hade inte tänkt sticka nån Åre luva,men  det blev en  i alla fall
grönfärgen är inte så ljus som på bilden.
har ett brunt nystan Milano oxå ,så det får väl bli en  sån me.

I dag ska jag och sonsonen ut och rensa bort lite blommor i rabatten
och göra vinter.
Jag ska läggas in på sjukhus den 29:e för att operera bort Livmodern
så jag måste passa på att göra lite i ordning denna veckan så
kan jag "bara" sitta och sticka sen........Ler !  är ju inte direkt nödbedd ..
Dom kommer att öppna mej eftersom jag har opererats tidigare för Chroons sjukdom
jag är lite Ärrad på magen,så det blir till att försöka ta det lite lungt ett tag efter ingreppet.

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-09-20 11:14:49

Fina mössor!

Och det kommer säkert att gå bra på sjukhuset! Tänk all sticktid du får sedan! Man ska ju tänka positivt eller hur. :)))))))))

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-09-20 11:46:36

Så snyggt det blev med blommorna på mössan.

Hoppas ni får bra väder idag så ni kan pyssla av lite ute. Hoppas det går bra för dig på sjukhuset så du kan komma hem fort igen.

Postat av: sunna

Publicerad 2009-09-20 18:40:58

urläckra mössor, och jag ska tänka på dig hela op.resan, sen slipper du mens och preventivmedel, underbart. tänk positivt

Postat av: anette

Publicerad 2009-09-20 18:55:44

jättefina mössor. Blommorna är verkligen pricket över i:et. Lycka till på sjukan och ha en bra "rekreationstid" efteråt. Du har väl laddat upp med garn ;)

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2009-09-20 19:29:17

Men oj, vad fina mössor. Läckert med blommorna. Lycka till med operationen och ta det lugnt efteråt.. Bra att du laddat upp för stickning.. ;)

Jag ska tänka på dej.

Kramar!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-09-20 22:01:47

Snygga mössor! Hoppas det går bra på 7khuset också! Haderu lust å skicka mig mönstret på din fina korg? Kram =o)

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-09-20 22:05:09

Lycka till på operationsbordet!

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-09-20 22:13:08

Urläckra mössor! Önskar dej lycka till på sjukan, man ska alltid tänka positivt;)

Postat av: Mormors bod

Publicerad 2009-09-20 22:42:54

Opererade också bort den där trista påsen som bara ställde till problem, för sex år sedan. Har aldrig mått så bra sen den försvann. Sen slipper man cellprovtagning och sånt där oroväckande också för all framtid. Hade också miljoner ärr på och inne i magen efter diverse operationer tidigare. Men det var inga problem. Lycka till! Nu börjar ett nytt och friare liv för dig.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-09-20 22:52:34

Väldigt fina mössor! :) Gillar de virkade blommorna också. Hoppas det går bra på sjukhuset! Jag kommer tänka på dig! De e´bara å bunkra upp med garn så har du nåt skoj att göra efteråt.

Postat av: Linda Reit

Publicerad 2009-09-21 14:39:45

Hej på dej!

Väldigt fina mössor. Hoppas allt går bra på sjukhuset.

Många kramizar Linda

Postat av: Tina

Publicerad 2009-09-21 14:43:56

Fina mössor! Lycka till med din operation! Jag vet hur det är, jag genom gick samma för tre veckor sedan.

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-09-21 19:41:14

Lycka till med operationen! Kommer säkerligen gå bra. Och tänk vad mycket sticktid du får sedan ;)

fina mössor också!

Kram

Postat av: justine

Publicerad 2009-10-13 20:26:46

dessa var fina till webbutiken så ha jag förfrågan om stickade täcken till nyfödda sjalar till vuxna kvinnor i vitt och silver grått , kram justine

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela