urmoderns

en blogg med lite av varje

sjal & Sockar

Publicerad 2010-04-06 17:08:36 i Allmänt,

Elegant sjalen klar,den är inte jättestor eftersom hon som ska få den inte gillar stora sjalar
utan bara vill ha dom runt halsen.


Fyller man år i Påsk,då får man Påsk sockar av mej,med korta skaft
dessa är stickade i Austermann Step.

I går så ville ingen ting funka,men nu är det OK igen.
Varför är Googles så osäkert att hantera vissa gånger,det var nära att datorn fick en flygtur
utan kvast och igenom fönstret.....

Ehva vantarna ska jag nog sticka iaf,men jag är med i KAL fr o m Maj månad.

I morse fick jag åka akut till Tandläkaren,ojojoj ! så tunn min Plånbok blev efter det besöket
men vad gör man. Tänk om Tänderna hörde till kroppen,så man betalade 150 kr
när man kom dit,lika som när man besöker hälsocentralen.......har ingen förståelse för detta
en lekman som jag tycker att  Tänderna hör liksom till min kropp,det är ju inget jag själv valt till som lyx atterialj...........och utan tänder kan man ju inte vara heller,hur skulle det se ut...skratt !
"en tanlös gumma" som får leva på mosad mat ,tänk er själva....

nåja det var en liten fundering kring gaddarnas vara och icke vara nått som tillhör kroppen !





Kommentarer

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-04-06 17:16:49

sjalen blev jättefin mönstret på sockan vill jag ärva samt mönstret på sjalen du stickade på när jag var till dig Tackochbock

Postat av: Lena

Publicerad 2010-04-06 17:27:59

Vad fin sjalen blev. Perfekt sommarsjal med det glesa mönstret.

Postat av: Sunna

Publicerad 2010-04-06 18:46:17

Så duktig du är och flitig som en myra

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-04-06 19:54:44

Vilken vacker sjal.

Tandläkaren är dyr så även tandhygnisten. Jag går ju vid båda en gång per år och det är 500 - 600 kr för tandläkaren och lika så för rengöringen. Men 2008 höll jag på att gå i taket när jag fick betala nästan 1100 kr för hygnisten. Ny lag så är det bara, var svaret då. Förra året betalade jag mina 550 kr igen, hur får man ihop det tror du?

Håller med dig om att det borde vara lika pris, för tänder ska man vara rädd om det blir dyrt och jobbigt om det går för lång tid utan åtgärd och sen äta mos resten av livet, nej tack.

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-04-06 21:07:25

Supersnygg sjal.

själv håller jag på med en Citron.............himla långa varv på slutet.

Testade Ehva vantarna idag men 60 m med det garnet jag har blir alldeles för stora

så nu återstår hitta nytt garn i gömmorna eller miska på maskorna.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-04-07 10:35:04

En sån vacker sjal, jag har blivit lite insnöad på sjalar den senaste tiden, haha! Jag håller med dej om tandläkaren, jag var är igår, kostade skjortan fast han bara tog lite tandsten, grr. Hoppas jag som mellanhand skött mej och du fått det du ville ha. Kram på dej!

Postat av: susanne

Publicerad 2010-04-07 10:56:38

Underbar sjal och sockar!



Visst är det skumt att munnen inte får tillhöra resten av kroppen, bara vid speciella fall går det att betala sjukvårdstaxan. Urdåligt! Skulle vara skönt att säga till alla patienter att detta besök bara kostar 80 kronor istället för 700-800!



Hoppas påsken har varit bra!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-04-07 11:57:05

Kanske man kan tigga till sig mönstret av dej? Kram

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-04-07 14:28:37

om du visste vilka fina kort jag fick levererat vid Coop-Lillänge av Isabell Lindqwist skall lägga in dom hos mig måste njuta själv först

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-04-07 17:17:52

jadu teknik och människan.. går inte alltid ihop!

Jättefin sjal! Håller på med en hemlissjal själv.. (men säg det inte till nån ;) )

Du får till massor, bara går på räls det! Ja tandläkarn är inget vackert ämne när man pratar om pengar.

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-04-07 20:40:42

OJ!!!!!! Här har det hänt saker!!!!! Allt från messmörmössor till sjalar och storfrämmat..... Jag har bara kurat skymning i Uggen ;-) Bilder och inlägg kommer kanske imåra.....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela