urmoderns

en blogg med lite av varje

Lite småvarmt

Publicerad 2010-06-02 11:48:18 i Allmänt,

En garnne fyllde år, jag hade köpt henne en Mat-bok,men så går hon o köper sej en ny mobil
så jag stickade ett mobilfodral oxå, i Karisma.



Har tack vare en snäll bloggare fått en virkbeskrivning på penseér,kunnar göra klar de
blå Prinsessvantarna,Penseén för stå för Viol.Färgen är mera lila i verkligheten.



En Fabelsjal till har det oxå blivit, nr 5,den här färgen gillar jag skarpt,det är mycke turkost i
färg nr är 12 med reservation,för siffrorna syntes så dåligt.
Denna äe den perfekta TV stickningen för mej !



Skulle visa att victors paprika växer o frodas,missade att rotera bilden,men det bjuder jag som vanligt  på!!
paprikan är ca 5 cm nu.



Vill oxå visa min Mor & Barn planta,som har stått still länge, men nu kommit igång !
Har aldrig haft en sån här,men tycker att det är ett sånt vackert bladverk,kanske inte just nu...ler!
men förhoppnings vis kommer att bli !


I dag har vi varmt o fint väder,tack o lov !
man känner sej strax piggare då,och det blir lite mera fart på "käringa" !

Nu inväntar jag det nya vantmönstret i KAL:en,alltid lika spännande,..........

Som ni såg i tidigare inlägg så har jag haft turen att vinna ett så snyggt garn,nu vill jag gärna få förslag el beskrivnings hänvisningar,hellst på svenska,på nått fint att sticka av det garnet.

Nu är det bara Lekveckor kvar på skolan, i morgon ska Victors klass i väg och sova över på en Fäbovall
o på kvällen får vi föräldrar komma dit en sväng o Grilla,jag har tagit fram Älgkött som jag skurit i skivor och lagt i marinad,till detta har V bestämt att det ska vara Potatissallad på Lättcremefraiche
och pinnbröd,som ni ser så vet den gossen vad han vill........

På Lördag är vi Hos Grabbarnas farfar,medans Farmor får en fridag på egen hand,som hon så väl behöver,eftersom Farfar kräver vård dygnet runt.

Och samtidigt så är AnnaBrittas Barnbarn ,mina pojkars tremännings barn(långt ord) på tält utflykt på ett ställe som heter Blå Berget vid Hårkans strand,mellan Lit o Häggenås,får se om vi hinner dit o träffa han en stund.
Kevin ska oxå tillbringa helgen med Farmor & farbröderna,eftersom både mamma o Pappa jobbar helg!

Ja dte var lite "ditten & Datten" här ifrån !

Kommentarer

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-06-02 12:40:21

Är det bara från solen å värmen du får energin jag tror att du även tagit min. Nu får du inte stressa hit och dit du kan få solsting och värmeslag det är inte kul. HADE

Postat av: Anette

Publicerad 2010-06-02 13:45:57

De där fabelsjalarna ser både fina och lätta att sticka. Är de det?

Konstigt att skolbarnen ska leka precis innan skolavslutningen? :-) Vi leker ju inte innan vi går på semester. :-)

Vi har en närstående som tar studenten iår och han och hans kompisar har sovit i tält inatt. Och han har varit ute och promenerat inatt bara för att han inte kunde sova.

Jag har tillbringat fm sovande ute på altanen tills det blev för varmt(jobbat inatt). Skönt när solen skiner och det blir varmt.

Ta det lugnt i värmen!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-06-02 17:37:53

Du verkar ha stickat både ditten och datten! Snyggt var det!

Postat av: sunna

Publicerad 2010-06-02 20:34:54

Jag tyckte inte det var så lite precis

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-06-03 15:47:38

Så du har det fullt upp.... På söndag åxå (har mammas bil så att jag ska ta mig dit igen)

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-06-03 19:52:45

SV; En ruskblomma är en Fuksia som tår blåsten här i mellersta norrland.....

Postat av: Mia

Publicerad 2010-06-03 21:28:21

Vilka härliga färger på vantar o fabeln, du hinner med mycket! Kramaar

Postat av: Britt Axelsson

Publicerad 2010-06-04 16:19:18

Nu är din disktrasa på väg. Jag har inte glömt bort dig.

Kram Britt

Postat av: mia

Publicerad 2010-06-05 18:44:54

En Fabelsjal till??!!

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-06-06 17:20:30

TAck för idag!!!!

Postat av: ewhe

Publicerad 2010-06-16 09:59:35

Va fina vantarna blev med penseerna. Blev pricken över iét

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela