urmoderns

en blogg med lite av varje

LITE SMÅTT & GOTT

Publicerad 2011-08-21 22:29:40 i Byten,

Har färdigställt några "grejjer" jag stickat,hade börjat med dessa innan flytten
men i gårkväll lade jag sista handen .....



stickade sista varven på denna och gjorde toffsen,lite svårt att fota mössan
men jag tror det syns på ett ungefär hur den ser ut iaf....:))



Andra Pippi tröjan klar,nåja nästan iaf,det ska dit en snodd_öggla och en knapp upptill

har en sjal/krage på G,syns på bilden m mössan.

Nu är det bara en vecka kvar tills barnen börjar skolan igen,tiden har bara runnit i väg,Jocke börjar på Gymnasiet och Victor i 6:an,det blir ny skola för bägge eftersom vi flyttat,men det ska nog gå bra.

Ha dé !

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-22 07:12:01

Det är verkligen inne med Pippi nu, jag gillar ju mönstret så jag tycker det är kul.

Hoppas det går bra för killarna nu när ni flyttat.

Kram

Postat av: Miastickar

Publicerad 2011-08-22 10:48:01

Så fin pippitröja nästan så man blir sugen på att sticka en! Trivs ni i ert ny ahem?

Postat av: Agneta

Publicerad 2011-08-22 15:43:26

Snyggt med en pippimössa med tofs...

Postat av: Tomtan

Publicerad 2011-08-22 16:59:01

JA snart börjar allvaret igen.....

Postat av: Mia

Publicerad 2011-08-23 13:40:26

Så mysig mössa oh finfin tröja, själv stickar jag på min 5:e pippitröja. Här har barnen börjat skolan redan, bägge är utflugna så vi är helt alena nu. Skönt samtidigt som det är lite sorgligt! Hoppas ni trivs på nya stället! Kramar Mia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela