urmoderns

en blogg med lite av varje

Bal Yra

Publicerad 2011-06-08 19:47:09 i Byten,

Så va då middag & Bal på G
så fina alla var i sina kostymer och tjejerna i vackra klänningar

Även om J tyckte att han gott kunde byta om till dansen ist för att ha på sej "pajaskostymen"...hehehe!



Tyvärr så ser jag att hag missat att ändra datumet på kameran jag tog detta foto med:)



Söta eller hur.....?men hand damsällskap hade gått in m rosen hon fick av J för att sätta den i vatten,den var likadan som den han har i knapphålet



Några av niorna. Gruppbild kommer sen.

Nu ska jag sätta mej framför TV:n m en stickning å svettas.......

Kommentarer

Postat av: sunna

Publicerad 2011-06-08 20:22:25

visst är man stolt,Han är ju jättefin din grabb, vänta bara till studentbalen, jag tjöt som en gris

Postat av: Tomtan

Publicerad 2011-06-08 21:42:15

Söta!!!

Hittar inte din adress..... SMSa så får du älgen!

Postat av: ingamay

Publicerad 2011-06-08 22:53:46

Fin grabb..............var ju några år sedan vi skickade iväg våra på bal

Postat av: Ulrica

Publicerad 2011-06-08 22:58:14

Vad fin J var! Hans damsällis var också fin. Får en att tänka tillbaka lite till sin egen avslutning. hihi Hoppas han hade roligt på balen också! Kram =o)

Postat av: Dessi

Publicerad 2011-06-08 23:51:17

Fina bilder! Härligt med alla avslutningar och studenter nu.

Postat av: Kerstin

Publicerad 2011-06-09 10:32:22

Så fina de är. Jag förstår att du är en stolt mor.

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2011-06-09 14:13:53

Vilken stilig kille,lite lik sin morfar skilnaden är nog hårfärgen kramisar från oss på Gålön

Postat av: Mia

Publicerad 2011-06-09 15:10:18

Visst är det härligt, här har de ingen bal när de slutar 9:an. Min lillkille slutar ju oxå fast nästa vecka. Håller med Sunna, vänta tills de tar studenten, man bölar som aldrig förr. Här har ett jätteåskväder precis dragit förbi så man får hoppas på lite skönare temperatur. Kramar

Postat av: Maggan

Publicerad 2011-06-09 19:51:41

Va fina dom var!! Såna traditioner var det då inte när jag slutade 9:an.... Roligt att få klä upp sej och vara riktigt tjusiga nån gång emellanåt ;)

Varmt äre här å, kan knappt sticka ett varv förns man blir för varm om händerna... huvva! ;)

Postat av: Monika

Publicerad 2011-06-10 09:50:47

Jisses vad fin både sonen med dam sällskap är. Tänk att det var ju bara i går de låg och vråla i högan sky för att de var hungriga eller hade mindre mysiga saker i blöjan. SUCK. Ikväll är det dagas för min son att gå på sin avslutningsfest.Här är festen på hemlig ort så ingen annan kan komma dit, barnen bussas dit.Allt för att slippa obehöriga, fylla och andra tråkigheter. Det är drog, mobil och rökfritt och när väl ungarna kommit in i lokalen släpps ingen ut om det inte hänt något eller så förstås. Det är strikt utannonserat att det inte är någon bal, särskilt för flickorna kan klänningen bli väldigt dyr och man vill att alla skall komma med,även de som inte har så gott om pengar.

Hoppas din gosse hade en riktigt kul kväll igår, nu väntar sommarlov, vila och allt det där som vi vuxna längtar tillbaka till, eller =)

Postat av: Mia

Publicerad 2011-06-10 14:07:45

Det kom 27mm regn, precis vad som behövdes!

Postat av: Susanne R

Publicerad 2011-06-12 07:57:12

Så fina. Vilken stilig son du har.

Postat av: Daisy

Publicerad 2011-06-12 15:21:25

sv - Tack för ditt besök i min blogg och din fina kommentar. Det värmde verkligen att läsa. Välkommen tillbaka när du vill. =)

Postat av: Daisy

Publicerad 2011-06-12 15:59:34

sv - Spännande! Vart är här om man får vara nyfiken och fråga? Du får berätta vad du tycker om syrensaften sen. Hos oss har de typ blommat ut redan.

Postat av: Daisy

Publicerad 2011-06-12 20:24:13

Sv - Ahh! jag får nog ta och krypa till korset och erkänna att jag inte alls är helt hemma i trakterna kring stersund. Men jag har i varjefall varit på flygplatsen och på Jamtli. =) Bodde i Härjedalen mellan 1997-99.

Postat av: Kattis

Publicerad 2011-06-12 23:02:52

Jaha där ser man, flytta närmare stan då! :-) Längesen jag var i Jämtland nu, undrar om man kan få till en tur dit när man åker hem från föräldrarna i sommar...

Jag hoppas det går bra med allt det man samlar på sig!

Vi ska också flytta faktiskt, fast inom stan, närmare mitt jobb. Skönt må jag säga, det e bostadsrätt denna gång. Så här behövs det också rensas i sommar, huuu! Inget jag ser fram emot.

Postat av: Daisy

Publicerad 2011-06-12 23:11:26

Sv - Julmarknaden där har jag aldrig varit på. vad jag minns så var det barbacke då jag var där. =) Minns att jag köpte Bäckolja i en liten burk i en butik där. Har letat som en galning efter det sedan dess men inte hittat det någonstans och den jag hade är ju slut sedan länge. Älskar ju doftn av den. ;-) Lite skog och mystik över den...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela