urmoderns

en blogg med lite av varje

Sauv

Publicerad 2011-06-02 14:21:25 i Allmänt,

I dag har vi varit t Fyråsgård och kikat på Lammsläppet





Inte så lätt att få till nån bra bild,men dom e så söta !

ganska bra väder molnigt men inte kallt iaf....

Lite stickat har jag oxå åstadkommit



En lila Döskallemössa storl 5-6 år



2 par Data/Halvvantar

Just nu sitter detta på stickorna


En enkel sjal stickad från sida t sida i  Drops Vivaldi

En Pippitröja är oxå stickad och levererad,missade att fota den men den ser likadan ut som den jag lade in tidigare,ist för snoddar så har jag satt dit en knapp och ögla

Nu har vi 5 dag ledighet   sååå skönt!  den 8:e har Jocke bal sen är det avslutning på fredan
och sen börjar 10 v ledighet. Kanske det blir flytt oxå för oss i sommar, vi får väl se hur det går med det.



Har fått min bytarvän till    bytet,men hon får vänta lite för jag ska beställa garn
efter helgerna


Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2011-06-02 16:14:30

Tjusigt!

Postat av: Mia

Publicerad 2011-06-02 17:58:45

Härligt med långledigt, här jobbar jag och bägge tonåringarna är hemma.

Postat av: MICKAN

Publicerad 2011-06-03 23:13:40

Har du också kikat på lamm. De är ju för söta :)

Postat av: sunna

Publicerad 2011-06-04 22:42:44

jösses vad du producerar, planerar du för marknad? Här har vi kosläpp istället för lamm

Postat av: Tomtan

Publicerad 2011-06-05 17:02:08

Sôân kôm upp vôrenda môrgôn i 4tia ler

Postat av: cecilia

Publicerad 2011-06-06 06:56:19

Tycker nog att du fått gjort en hel massa! Fin mössa och gosiga datavantar! jag har en sjal i Vivaldi, så tunn och fluffig men varm som en hel kamin!



Jo, det här med min dotters kala katt och allergi...jag är inte pälsdjursallergiker utan enbart kraftigt björkpollenallergisk men jag har tagit astmamedicin de senaste dagarna. Det KAN ha att göra med att jag städar och röjer också, att det rörs upp damm, men jag tror nog att det är katten i alla fall...

Postat av: StrikkeDolla

Publicerad 2011-06-06 14:22:34

Hei Eva, og takk for den hyggelige kommentaren i bloggen min!

På garnet som er brukt, er strikkefastheten 23m =10 cm. på pinne 3 1/2-4

håpert du finner noe som kan passe!

Postat av: Kattis

Publicerad 2011-06-12 21:44:48

Snygga döskallar! :-D Och halvvantarna var himla fina. Så nu startar sommarlovet, alltså! Vad händer i sommar? :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela