urmoderns

en blogg med lite av varje

Pågående projekt

Publicerad 2011-05-14 13:57:09 i Allmänt,

Har fått mail ang mina pågående projekt.
så här ser tröjan ut just nu...



Man stickar fram och bakstycket för sej,sen syr man ihop axeln och plockar upp maskor för ärmen och stickar den upp i från och ner.
Funderar på att när jag stickar nästa tröja så ska jag anv rundstickor,och strumpst på ärmarna,så slipper jag sömmarna,vad tror ni om det ???

Babyfilten stickar jag i Bomull,en beskrivning jag hittade HÄR  Havet stormar heter mönstret
ett väldigt enkelt mönster som man snabbt lär sej utantill,började med den när jag satt ute i solen i veckan....


en närbild på mönstret..

Här snöar det o regnar omvart annat i dag å e kallt som bara den.....

Kommentarer

Postat av: Tomtan

Publicerad 2011-05-14 14:52:25

Känner igen babyfiltgarnet ler

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2011-05-14 17:48:45

Alla har snurrat in i Pippimönster nu tycks det som. Men det är fina grejer som görs.

Filten var ju häftig.

Men snöar det vid er?

Svårt att tänka när man stått ute o jobbat med pelargoner nu.

Postat av: Susanne R

Publicerad 2011-05-15 09:55:54

Tråkigt med "dåligt" väder. Här regnar det nu och är jättegrått. SKulle arbetat ute i trädgården egentligen (rensa ogräs) men kanske det håller uppe lite senare.

Kram på dig!

Postat av: Marie

Publicerad 2011-05-15 10:21:12

Läckert

Postat av: Dessi

Publicerad 2011-05-15 19:11:57

Tack för länken till mönstret på filten. Vad kul och se en bild. Den ser väldigt fin ut.

Postat av: Dessi

Publicerad 2011-05-15 19:12:22

Tack för länken till mönstret på filten. Vad kul och se en bild. Den ser väldigt fin ut.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela