urmoderns

en blogg med lite av varje

Grå vere = grå väder

Publicerad 2008-04-03 11:36:06 i Allmänt,

I dag är det riktigt grå väder +7 gr o regn "huvva ligen"

stövlar o regnkläder på innan utgång m vovvar.det var så löst i snön i dag att dom sjönk ner när dom lekte fritt.
Esther skrapade tassen på nån skare så hon blödde,tur att det bara var ytligt.

I kväll har barnen utställning på socken stugan,de ska visa tavlor de målat under temat;  Alla har lika värde.
sen ska dom sjunga i kyrkan,samma tema.

Och jag ,jag stickar vidare på halsduken jag började med i går,den är snart klar,det går snabbt ,15m stickor 10.
sen får jag fortsätta med Aprils pulsvärmare. Har oxå fått ett mönster av Inga may som jag ska sticka.

Hittade beskrivning på stickade blommor på nätet i går,så jag får väl göra som Eva o Barbro,Två nystan..
så man får lite vår tecken vad gäller blommor...*skratt*

Nu suger det i kaffe tarmen *ler*,ska ta lite fika o sticka vidare..........

Ma råkes!

Kommentarer

Postat av: tvanystan

Publicerad 2008-04-03 19:28:48

Nu behöver nog våren lite hjälp på traven.... Skitväder kort och gott! //E

Postat av: urmor

Publicerad 2008-04-03 22:08:46

ja det är bara förnamnet ! eller hur ?

Postat av: Dockmamman

Publicerad 2008-04-06 08:03:44

Hoppas att utställningen gick bra, det är alltid roligt när barnen gör något. Hoppas att kaffet smakade/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela