urmoderns

en blogg med lite av varje

i dag har jag stickat...

Publicerad 2008-04-12 20:52:55 i Allmänt,

en prov mudd.342832-57
färgerna ser konstiga ut i bild. det är oliv-grönt, senaps-gul och mörk rost-röd.
Har använt ett ullgarn och först stickat mudden sen har jag virkat volangerna... och det ska vara knäppning
 tre knappar.men jag tycker den blev lite stor så jag ska nog göra en till lite mindre, så sitter den skönare.......
och ev. lite längre.....nåja ! det var som sagt ett prov och kan utvecklas.

Har inte hittat på så mycket i dag,har varit ut med vovvsingarna och till en grannfam. och druckit kaffe och ätit nybakad Äppelpaj...mums filibabba!!!!
hoppas att snuvan är lite bättre i morgon...det är så himla jobbigt med rinnsnuva,,näsan blir så röd *skratt*

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2008-04-12 21:46:02

Visst är dem muddarna från Solveig Hisdals bok Dikt i maskor. Jag har också gjort dem, väldigt skojiga att göra. Du har valt snygga färger.

Postat av: tvanystan

Publicerad 2008-04-12 23:26:18

Snygga muddar... Så du har trillat dit du åxå. Trodde det bara var jag som "klätt av mej" förtidigt. *ler*
//E

Postat av: urmoder

Publicerad 2008-04-13 11:15:13

ja det är muddarna från Solveig H ,bok
ja jag blev lurad att det var VÅR...skyller på alla
bloggare söderut..dom krattar och det blommar..ler !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela