urmoderns

en blogg med lite av varje

strumpor m falska flätor klara....

Publicerad 2008-04-05 19:34:51 i Allmänt,

342832-42342832-41

Ser ni att de blev inte gröna......*ler* fasst ljuset gjorde att det ser ut som dom är knall-rosa,men
det är dom inteHar stickat  dom i nya fuga.
Kunde stickat längre skaft,får bli på nästa par..........slipper frysa om fötterna i alla fall *skratt*
dom är enkla att sticka. man stickar 6v 2rm,2am . 7:e v , man stickar en rm i bakre maskbågen
på 2:ra rm och en rät o främre maskbågen i 1:a rm medans dom sitter kvar på vänster sticka
sen lyfter man över dom t höger sticka.

Det blev  2 par sockar t en docka oxå. använt mönster  t prematura barn.skaften i falska flätor.ska det
va så ska det !

Jag har stickat en torg vante  efter Pulsklubbens Aprilmönster,men jag tyckte att den blev lite för liten
så i kväll ska jag börja om....trägen vinner...har varit tvungen att välja ett annat garn i min samling
lite besviken blev jag eftersom jag hade bestämt mej för Bruna...nu får det bli nått annat,kan bli
bra det oxå.

Ha det gott !!!!!

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2008-04-05 19:39:24

nämen gud så söta!

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2008-04-06 07:30:49

Så söta och de är ju så roliga att sticka. Snygga och lätta = perfekt.

Att fota vissa färger går helt enkelt inte, omöjligt att få rätt. Lila är också en sådan färg och grönt.

Snön sjunker bestämt här, i går hade vi rikligt med snö som blev regn som blev snö. Men våren är här och om 5 veckor kan vi sjösätta båten.

Kram och vi hörs

Postat av: Dockmamman

Publicerad 2008-04-06 08:10:34

Vad så söta de blev, jag i allt strul kan inte sticka efter mönster för hjärnan fungerar inte utan det blir från huvudet nu istället, håller på med två koftor som hon som dog beställde till 2 söta tvillingflickor ska ha de föddes så för tidigt så mamma låg på prematuren i 2 månader.

Fast hon nu dog ska jag ge koftorna gratis för hon ville så gärna ge dom till dom, hon sade att hon varit dit två ggr och inte haft med sig nått så jag går väl dit när det är färdigt fast jag inte vet vilka dom är...

Hoppas du får en bra söndag/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela