urmoderns

en blogg med lite av varje

Dax att gå på picknick dag.....

Publicerad 2008-08-14 23:48:10 i Allmänt,

blev det i dag mellan regnskurarna.........jag och mina två yngsta for till skogs och grillade mackor i smörgåsgärnet
och drack morotsdryck till + att jag fick mej en kopp kaffe........gott gotti gottgott *ler*






visst ser vi ut att ha det skönt ? att det kom lite regn gjorde ingen ting,för vi hade tak över huvudet
och som vi brukar säga: vi är ju inga sockergrisar,som smälter av lite väta *ler*

På stickorna sitter det vad som ska bli en halsduk med tappade maskor.
Fick den beskrivningen av min hemlis...... 
Har en väninna som kom hit en dag med ett garnnystan,ullblandning ,som hon ville att jag skulle sticka en halsduk av
sagt o gjort,garnet var tunnt, så då passar jag på att testa den beskrivningen.ska sticka en till mej själv oxå
av Lingarnet som följde med mönstret. Stickningen är perfekt till TV-tittande. 

till nästa gång........

Kommentarer

Postat av: Kikki

Publicerad 2008-08-15 07:54:56

Absolut, jag kan försöka skriva ner översättningen idag och skicka över :)

Postat av: Monika

Publicerad 2008-08-15 10:24:02

När jag ser kortet på dig och din son blev jag mycket förvånad. Jag undrade vad min äldste son Adam gjorde på din blogg. Jag förstår att det inte var Adam eftersom jag har (fortfarande) bra koll på vad han befinner sig och han har inte varit uppåt ditt. Men jesus så lik han är....

Kolla denna länk så kan du hitta bilder på honom om du blir lite nyfiken =)

http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=3&userId=177341

Postat av: Monika

Publicerad 2008-08-15 10:35:26

Hdej, jag igen...

Jag såg att du kanske skulle få mönstret på den läckra mössan som kikki gjort på sin blogg. Om det är ok knakse du skulle vilja skicka över den till mig också? Om det inte är copyright eller så på mönstret.....

Du kan maila mig på [email protected]

Postat av: Monika

Publicerad 2008-08-15 15:06:25

Är bara jag igen...

Du skall inte behöva logga in på resedagboken om du följer länken. Bråkar websidan med dig kan du gå in på www.resedagboken.se och söka monlun som resenär. Jag har också just för detta tillfälle lagt ut en bild på Adam på min blogg, den finns allra längst ner på sidan.

Postat av: Monika

Publicerad 2008-08-16 10:26:58

Hej, nu sitter bilden där igen, på Adam alltså =)

Postat av: urmor

Publicerad 2008-08-16 13:10:30

Va bra! då ska Joacim få se den i em. när han kommer hem.



Till andra så säger jag bara "kolla" va lika dom är

bara hårfäegen skiljer dom åt ler

kanske finns det släktskap mellan urmor o garnmoster

iaf. hahahaha!!!!!

Postat av: Pia

Publicerad 2008-08-16 13:39:01

Det ser verkligen mysigt ut, lite kulet och höstlikt. Ha en skön helg!

Postat av: Eva

Publicerad 2008-08-16 15:38:34

Så mysigt ni haft de.



Eva.

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2008-08-17 21:52:47

Hej hopp! Tillbaka till vardagen... Ska skicka mönster till dej denna vecka (Måste loalisera en kopiator) men har ju lyckats slarva bort adressen.... Maila mej!!! [email protected]

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-08-18 07:15:16

Såklart jag kan dela med mig :) får jag din adress så ska jag ordna mönstret åt dig :) Nu sitter jag här i arla morgonstund och inväntar postis för att se om det kommit nåt paket idag! :) Kramar

Postat av: Lillan

Publicerad 2008-08-18 07:16:47

Såklart jag kan dela med mig :) får jag din adress så ska jag ordna mönstret åt dig :) Nu sitter jag här i arla morgonstund och inväntar postis för att se om det kommit nåt paket idag! :) Kramar

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2008-08-18 14:17:24

HAr utmanat dej!!

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.3459265

Eva

Postat av: Linda

Publicerad 2008-08-18 18:46:54

Hejsan

Ja va lika dom är. Mina barn började idag. Väldigt skönt att få komma in i rutiner igen eller hur?

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-08-18 20:19:59

Det såg jättemumsigt ut.. Hur mysigt är det inte att smaska mackor ute i det fria.. Ha de bäst

Kram, kram..

Postat av: Lillan

Publicerad 2008-08-22 08:22:47

Idag skickar jag mönstret :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela