urmoderns

en blogg med lite av varje

5 dagar kvar

Publicerad 2008-12-29 12:43:40 i Allmänt,

är det tills vi får åka och hämta valpen i Sollefteå...ÅÅÅÅÅÅÅÅ så spännande vi tycker att det  är.

I går stickade jag ett par barnvantar som ska Tovas i maskin, i dag har jag börjat med ett par till mej själv
det mönstret hittade jag HÄR. ska lägga ut bild när dom är klara.

Mina tofflor tror jag att jag repar upp..............har funderat på det iaf. dom är Blä blä att sticka..

Va håller ni andra på att sticka,jag är så nyfiken ! *ler*
I morgon kanske det bär av till Helene (jämtlandshäxan) ska bli riktigt roligt,måste passa på innan
vi hämtar valpen,för sen blir jag ganska asosial ett tag,vi ska ju lära känna varandra......

Kram på er alla !

Kommentarer

Postat av: Maggan

Publicerad 2008-12-29 16:04:25

Åh va spännande!! Valp va mysigt (och jobbigt ;) men jag kan känna lukten... och de små vassa tänderna... Jag vill ha en hund till oxå, helst en Jämthund (det är faktiskt min favvosort! dom är så snälla och lugna - precis som jag vill ha ;) Men ingen hit att ha i en lägenhet så det får bli när jag flyttar upp till Flata igen ;)

Postat av: Marie

Publicerad 2008-12-29 17:52:40

Härligt med valp! I alla fall på lite håll :)))) Gillar hundar, men det blir ingen i detta hushållet. Håller mig med katt istället, just nu 2 som är 7 månader,,,,,,,, Små odjur är de mellan varven men bara så söta ändå!



Stickar just nu på sockor, beställde en bok med sockmönster i innan ju och fick den i brevlådan den 23/12. Är redan inne på 3:dje paret! Skönt att koppla av med stickning nu under lovet, tiden går fort och snart sätter ju jobbet igång igen (7/1)

Postat av: Tomtan

Publicerad 2008-12-29 18:08:11

Go fortsättning! Nu har vi trillat in till stan igen....

Postat av: Häxmamman

Publicerad 2008-12-29 19:10:03

Jag blir så fundersam, jag har läst ofta att man ska använda tvättmedel för att tova, jag har alltid använt grönsåpa i maskin, jag tycker det har tovats bättre, men jag vet inte vad andra tycker men jag har tovat allt jag har i såpa/Kramar

Postat av: Häxmamman

Publicerad 2008-12-29 19:13:07

Jag vet att jag talade om vad jag håller i stickorna nu, det är en cape av något slag, något eget påhitt men attans vad garnet luddar...



Fick garnet av en granne och jag tänkte överraska henne med en cape för jag kan inte komma på nått som jag vill ha själv så hon får tillbaka allt fast i en cape, det är inte så dumt Hihi



Vi synes i morgon och kör försiktigt/Kram



Albin ser fram emot att träffa Victor

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2008-12-30 09:27:34

Tusen tack för 2008 och lycka till med valpen.



GOTT NYTT ÅR!

Postat av: Linda

Publicerad 2008-12-30 16:47:38

Hejsan Eva

Vill önska dej ett riktigt gott nytt år

Många kramizar Linda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela