urmoderns

en blogg med lite av varje

En trött dag....

Publicerad 2008-12-14 12:35:27 i Allmänt,

I dag är vi slööööööa *ler*          

I går bakade vi pepparkakor.lussekatter och kanelbullar.....! så i dag vill jag inte
göra nånting .Jo sticka ska jag  *skratt*

Vi har så upp och ner med vädret ena stunden ner mot -20 efter ett tag kan det vara -9-10 gr
men vackert är det med all snö i träden och på marken,fasst frågan är om inte en massa kvistar kommer att knäckas
villket vore synd.

Jag är färdig med ett par benvärmare i svart som är en önskad julklapp,tror nästan att det blir ett par till
mej själv oxå, var det lider.

Nu kurrar det till i kaffe tarmen så det är nog dax för en kopp fika o nybakt bulle....
och en promenad med hunden.

den 3 januari blir det tillökning i fam...........

Nähä! inget barn ,utan en hundvalp..*ler*

vi ska åka till Sollefteå o hämta en schäfervalp som vi ska vara fodervärt till ett år.
ska bli såååååå roligt och lite jobbigt oxå den första tiden,men det är smällar man får ta,för
det roliga överväger iaf.

Kramar !

Kommentarer

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2008-12-14 13:31:08

Kul för er med hundvalpen, men jag har lite svårt att förstå det roliga o mysiga. Hundar för mig är bara otäcka! Kan ha att göra med att jag blev skrämd när jag var liten och har haft svårt att komma över det.

Hoppas fikat smakade bra!

KRAM

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2008-12-14 16:02:59

Roligt med hund.... Ska ha en när jag blir pensionär och får lite bättre arbetstider...

Postat av: grannkäringa

Publicerad 2008-12-14 16:36:54

Hur får man reda på vem som har vunnit tävlingarna som du länkade till.

Vi har ju tävlat båda.

Postat av: Graannkäringa

Publicerad 2008-12-14 16:39:32

Ska bli kul med en ny hund på byn.

Nyfiken på hur INA reagerar om hon får se den

kanske hon börjar bygga bo.

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2008-12-14 16:47:32

"Vilddjur" är jag inte rädd för, bara hundar....

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela