urmoderns

en blogg med lite av varje

Farnors TomteNisse..

Publicerad 2008-12-27 17:11:36 i Allmänt,



En lite trött Nisse,men full av bus,han hittade Victors tomte mössa och spexade
omkring i den ett tag,så detta foto ät taget i farten sas.

I dag har jag stickat en mössa till mej själv.


den är stickad i M&K, ECO Baby ull.

Jag började med de Tovade tofflorna,men dom var inge roliga att sticka,så när jag var färdig med den första så
"stack"... jag emellan med denna,så nu får jag väl försöka ta mej i kragen o sticka den andra toffeln oxå.
förstår inte varför vissa skaer ska vars så motiga *ler*

Vad håller ni andra på  att sticka.....?

Kram !

Kommentarer

Postat av: Maggan

Publicerad 2008-12-27 21:23:12

Ja du, jag har samma problem.... vet inte hur många sockpar jag börjat på och när första är stickad... då tröttnar jag ;) Hopplöst!! Jag håller på att sticka både Slöjd och Hantverk i Färilas julkalender halsduk och Helylles. Haha, ska det va så ska det.... den första i Elegant TeeTee och den andra i Isagers Spinni Alpacka. God fortsättning förresten! Mae råkes!

Postat av: Marie

Publicerad 2008-12-28 14:48:00

God fortsättning! Hoppas att du har det lugnt och skönt i jullovstider. Här är det skönt men lugnt,,,,, I natt blir det 3 tjejer på 12-13 år som sover över,,,,,,,Ihop med mina tvillingar på 13. Men de är goa! Hörs bara lite för mycket ibland,,,,,

Postat av: Pia

Publicerad 2008-12-28 18:45:53

God fortsättning på dig! Mössan är mycket snygg.

Jag stickar just nu på muddar i mosaikstickning - se bloggen - och på julvärmarna som finns på Stickameras julsida.

Ha en skön söndagskväll!

Postat av: Pia

Publicerad 2008-12-28 18:46:30

God fortsättning på dig! Mössan är mycket snygg.

Jag stickar just nu på muddar i mosaikstickning - se bloggen - och på julvärmarna som finns på Stickameras julsida.

Ha en skön söndagskväll!

Postat av: Häxmamman

Publicerad 2008-12-29 19:07:48

Så sööötttt...



Det var god middag jag fick så nu är jag mätt och glad igen ler



Hoppas att du har mössan på dig när du kommer förbi i morgon, ska försöka hinna och sno ihop en sockerkaka tills ni kommer för jag har inge kakor kvar sedan jul, alla barn har ätit upp dom (säger vi) Håller fingrarna i kors



Vi har tänkt att bjuda på middag och hoppas att spaggetti och köttfärsås är nått som ni äter fast det är nyår...



Kör försiktigt i morgon/Kramar

Postat av: elisabet

Publicerad 2008-12-29 22:44:30

God fortsättning!

Jag stickar julklappar :-)

Till julklapp fick alla varsitt garnnystan med en lapp där alternativen, vantar, mössa eller halsduk skulle kryssas i. Så jag vet vad jag har att göra ett tag framåt.

Har du mönster till mössan med flätor?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela