urmoderns

en blogg med lite av varje

Jag fick en idé..

Publicerad 2008-12-01 15:24:02 i Allmänt,



-och så här blev resultatet.
Jag har använt gamla örngott och spetsar och sytt påsar av dessa som jag sätter ett glas med
ett värme ljus i.
tyvärr så syns det inte så bra på bilden....men det lyser riktigt fint !

Så idag har stickorna fått vila,iaf. tills i kväll vid TV:n *ler*
annars närmar det sej Julmarknad  på Jamtli nu. 5-7 dec.

Sen vill jag tacka Helen för alla knappar jag fått av dej..
 - Helen.

I Lördags hade vi köld rekord hos oss -20 gr,frampå dan var det bara -17,så då ville grabbarna åka lite skridsko
och så blev det,fast inte så väldigt länge en timme ungefär,men under dagen blev det mildare
så dom tog sparkarna vid tre och åkte till rinken och kom inte hem förrän  halv åtta,gissa om dom var hungriga
det blev mest att äta och sen somnade dom,det blev en väldigt lugn lördagskväll här hemma

Kramizar !

Kommentarer

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2008-12-01 17:48:32

Vilken härlig ide med örngotten! Ska du ha med dem på julmarknaden?

För 3 minuter sedan gjorde jag klart en norsktröja... storlek ca 3-4 år. Den har legat i ca 10 år, så det var på tiden. Vad tror du man kan ta betalt för en sådan? Den är stickad i Lanett. Ska köpa såna däringa spännen till den imorgon. Då ska jag också passa på att köpa fler knappar till halskragar som jag har klara.

Ha en bra kväll.

KRam

Postat av: Tomtan

Publicerad 2008-12-01 18:15:55

Fina lyktor. INge Jamtli för oss iår... Men man får väl dit och titta lite och köpa lite ost och korv och kalkonröra.... ;-)

Postat av: Grannkäringa

Publicerad 2008-12-01 19:54:52

Oj vad fint man kan göra med lite lakansspetts och mönster. Du lyckas med allt du gör till och med mig att sticka babysockar. Andrea som fick dem till sin nu 5 månaders dotter är jätteglad för dem då jag gjorde med olika storlek. De har kallt i skåne också

både fukt och snålblåst. Jag ska kolla om det finns mera i bortre logens loft.

Inga-Lill

Postat av: Dockmamman som blivit Häxmamman

Publicerad 2008-12-02 11:32:17

Vad tjusiga de blev, fast när du sade vad du skulle göra när vi pratade i tele så tyckte jag det lät galet, men det är ju helt otroliga Fattde trögt tidigare men enkronan ramlade ner nu när jag såg dom pinnigt att inte förstå Generad





De där tror jag skulle bli en hit på julmarknaden, vi syns på fredag och tack för den fina bilden ska lägga in det i min blogg/Kramar

Postat av: Tomtan

Publicerad 2008-12-02 18:51:03

Står du där med tomtarna? Var? Jag ska säkert dit och trampa runt lite men orkar nog inte med hela.... TvaNystan tar nya tag nästa år!

Postat av: Tomtan

Publicerad 2008-12-02 18:54:05

Nä inte vi!!!! (tillökning alltså) ;-) utan det har blivit ett kusinbarn till barnen....

Postat av: Poppe

Publicerad 2008-12-02 19:09:05

Fina Lyktor=).

Postat av: Dockmamman som blivit Häxmamman

Publicerad 2008-12-03 07:19:32

God morgon vännen!



Här vräker snön ner, jag sa till någon annan att det kommit ungefär 1 decci på inte fullt ett halvt dygn men det är nog över 2, ska ut och mäta senare...



Håler på att fästa alla trådar i mina sjalar och ska sätta fransar Blä



Ett måste om inte man ska dra ner på priset och folk får göra det själv Fniss



ha det gott/Kram

Postat av: Dockmamman som blivit Häxmamman

Publicerad 2008-12-03 11:54:35

Jag har en utmaning till dig/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela