urmoderns

en blogg med lite av varje

FY........

Publicerad 2008-02-25 10:16:27 i Allmänt,

vad det stormar i dag ! inte ens hundarna gillar vädret.
Men det är bara att klä sej bra och dra ner mössan.........................*ler*! för ut måte dom.

Före helgen stickade jag klar mössan,men han inte fota den för en kompis till mej
kom hit och gissa vad som hände ? Jo hon gillade den så mycket att den följde med henne hem...
får väl fota en annan gång.

Nu håller jag på med en tröja till Kevin,min sonson,den blir grå som jag skrev tidigare,
jag hade tängt sticka ett mönster med samma garn,men det blir en svart Älg  på
framstycket i stället,har kommit så långt att det bara fattas huvudet på Älgen,verkar bli lite konstig,
men får väl se hur slutresultatet blir,det kanske inte blir så dumt i alla fall.!!!!!
Lägger nog in en bild när tröjan är klar.

Det är trotts allt ganska mysigt att sitta inne o sticka när det är oväder ute,får nog dricka mitt 11-kaffe inne
för som sagt ,solen lyser med sin frånvaro.

Jag får säga som vi brukar i Jämtland "ma Råkes"

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2008-02-25 16:59:29

Hej!
Fler som gillade "vår" mössa alltså! hur gjorde du med minskningarna?
/erika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela