urmoderns

en blogg med lite av varje

Så här blev dom.....

Publicerad 2008-02-11 10:41:29 i Allmänt,

342832-3

februaris Pulsvärmare.jag använde . Cosy wool till grundfärg och ombelle kid mohair,till 2:a volangen.
pärlor har jag bara satt på den övre volangen,ofärgade,syns inte så bra i bild men dom finns där.
Ull garnet var nog för tjockt för jag fick inte dit dom pytte så pärlorna,kanske kan man sy dit dom.....
den som lever får se!!!!
I alla fall så är jag väl nöjd,ska prova att sticka ett pa till lite annorlunda,blir dom bra = kommer bild !

Kommentarer

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2008-02-11 11:12:39

Dom blev fina! Jag har bara kommit halvvägs på nummer ett. Tror jag tog för tjockt garn. Svårt det där med utrikiskan!!! ;-)

Postat av: Pia

Publicerad 2008-02-11 17:50:54

Men Eva! Va´kul att du börjat blogga, men din rackare - du har inte talat om för mig, fy skäms. Men ok, nu kommer du att hamna på favvolistan.
Ha det så gott och fina pulsvärmare!! Kram på dig.

Postat av: Soili

Publicerad 2008-02-12 07:53:40

WOW...va gulliga dom är,ljuvlig färg.

Postat av: Dockmamman

Publicerad 2008-02-13 08:21:29

åH! Vad fina, jag har inte ens börjat på mina än, håller på med en massa annat men får börja i morgon på busse in till östersund...

Jag vet inte hur mitt liv blir efter i morgon men säker på att det aldrig kommer att bli som förut är jag och jag kommer nog inte att må så bra en tid så då behövs stickningen.

Men det har med att göra det jag berättade för dig då vi lärde att känna varandra...

Du har mitt nr om du vill så får du gärna ringa någon dag men det bästa är då jag är utan gubbe :-)

Nästa vecka jobbar han em och är borta från 2 till framåt natten...

Kramar i massor och fixar det du ville

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela