urmoderns

en blogg med lite av varje

Bilder fån Östersund

Publicerad 2008-07-11 18:05:21 i Allmänt,

I dag är det en vilodag ,det har varit fullt upp hela veckan,så i dag tar vi det "piano" jag och Esther.
 I går var vi som jag tidigare skrivit ut och flög Helikopter,Komentaren killarna hade om detta var " det roligaste dom gjort
på länge" och jag får hålla med,riktigt kul är det och Vackert att få se landbacken från ovan,vi flög  på ca:320m  höjd.



Detta är Actura även kallad "Termosen" det har med fjärrvärmen i Östersund att göra
Längst upp finns det en Restaurang.  termosen ligger i anslutning till skid stadium,ni som
såg skidskytte på TV,så satt dom i bland uppe i denna restaurang,Även TV 4,Nyhetsmorgon  var där.


Frösön och Oviksfjällen,man ser gångbron mellan Stan o Frösön samt Sansundsbron


Visst bor vi vackert ?  *ler* Oviksfjällen i bakgrunden...mina hemtrakter.

jag tror att Jocke tog drygt 40 bilder.Jag stickar vidare på den gröna pippi-tröjan,bakstycket är klart
och ska lägga upp för framstycket i kväll om jag inte somnar framför TV:n.

Kommentarer

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2008-07-14 17:52:00

Härlig tur! Själv tog jag mig upp på Funäsdalsberget med linbana... Upp gick väl... men ner.... KOmmer att lägga in bilder så fort jag hinner //E

Postat av: urmor

Publicerad 2008-07-14 23:53:32

ja det var en riktigt häääärlig tur !

tur man inte är höjdrädd ler

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela