urmoderns

en blogg med lite av varje

Jag lyckdes till slut.....

Publicerad 2008-07-30 00:16:04 i Allmänt,

- göra klar Pippi-tröjan ! och så här blev den.



Rättså bra om jag får säga  det själv,men nästa gång jag provar Bambu-garn ska det vara med ullblandning
jag läste nånstans att det finns.

Villket härligt väder vi har fått.jag och gossarna badar varje dag,men i morgon ska Jocke få ha T-shirt
på sej,för han brände sej på axlarna i dag,riktigt ordentligt fasst vi hade solskyddafaktor 40+
för bada måste vi för att klara av värmen och skönt är det oxå,inte bara pojkarna som gillar det
utan även modern.....*skratt*
På lördag ska vi ut och åka Motorcykel för vädret verkar hålla i sej ett tag till ,så vi ser fram emot en riktigt skön
åktur.

Ha det så gott i sommarvärmen,leta upp en skugga och sticka eller lägg er i blöt.
och så  var det ett istället för ord:
TÅRKUDDAR istället för Påsar under ögonen.
En extra hälsning till mina Hemlisar !

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2008-07-30 08:40:54

Pippi-tröjan är jättefin. Jag har stickat sockorna Seduction i ull/bambu. Jättehärligt garn faktiskt.

Ha det så gott i värmen .Kram

Postat av: urmor

Publicerad 2008-07-30 10:09:12

jag gillar ju Ullgarn,så jag kan tänka mej att den blandningen är bra.Ska provas!

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-08-01 12:07:46

Tröjan är jättefin, verkligen!.. skulle kanske sticka en sån till barnbarnet, två år.

Jag klappade faktiskt flera av Älgarna.. Ahaaa, så det var därför jag blev så mjuk om händerna.. Verkligen oljig päls de hade..

Ha de' från e' stoscha i förskingringen. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela