urmoderns

en blogg med lite av varje

blåst blåst och regnskurar....

Publicerad 2008-06-25 22:44:13 i Allmänt,

I dag var sista dan på Kollot för mina killar,dom har hafr hur kul som hellst,det var sista året min 12-åring fick vara där
det är åldersgräns, synd tycker jag ! men i morgon är vi tillbaka till verkligheten,då ska vi in till Östersund
och besöka Tandläkaren .
Ska samtidigt till min favvo garnaffär på Frösön och byta ett nystan Fabel som det bara var trassel med o inte vägde det 50 gr heller snarare 30 gr. Kan trösta mej med att det var inte bara jag som hadde otur,Knas från fabriken....hm.

I dag har jag  provat att virka,villket varit omöjligt efter Älg olyckan i höstas,det är svårt nu med,tar tid gör det,men
jag ska försöka att få till en  mössa med en ödla på,en av mina killar ville ha en sån och vad gör man inte,den andre vill
ha en svart med döskalle på...............ödlemössan är förövrigt illgrön med en mörkgrön ödla.
Det får väl ta den tid det tar...........kan ju allternera med stickning så kanske det fixar sej.

Jag ska in och operera pekfingret i höst,för att korrigera leden som hamnat lite snett,glassplittret som sitter i leden kan dom inte lova att dom kan ta ut.......
Tänk att ett pekfinger ställer till så mycke när det inte funkar som det ska,har svårt att hålla i pennan oxå.

För utom detta mår jag  bra ! väntar på lite gladare väder bara ....

Min Hemlis vän är fortfarande hemlig för mej.............får väl vänta på nästa ledtråd...........
Väntar på en bok gör jag oxå,jag har en tremänning som är författare ,och har nu kommit ut med en ny bok...
och jag har äran att få alla hans böcker hemskickade o signerade...BRA VA!
Böckerna är en typ av deckare och handlingen utspelar sej i Jämtländska byar .

Tack och hej !

Kommentarer

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2008-06-28 21:49:08

Är det han som skriver om Arvesund??? Skrattade så tårarna rann när jag läste den och gubben undrade lite försiktigt om det inte var om mord jag läste ler Men jag tror att man måste komma från "byn" för att förstå det roliga... //E

Postat av: urmor

Publicerad 2008-06-29 16:41:40

Jepp !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela