urmoderns

en blogg med lite av varje

Jag får sykbryt......................

Publicerad 2008-05-04 18:13:47 i Allmänt,

har tagit mod  och tängte börja sticka en sjal,min allra första.
Den jag vill sticka är en Candle Flame,beskrivningen jag fått stämmer till v19,men jag får 4m över innan jag ska öka med 3,hittar en annan beskriv. som gör så att jag hittar felet,men sen då......hm!!!!
varför är inte beskrivningarna lika dana.  &%#"%& .........

Finns det någon som har stickat sjalen o som vet att mönstret stämmer.....................?
och kan tänka sej att dela med sej av det.
Känns som jag vill slänga garn och beskrivning åt fanders och "skita" i att sticka den,MEN JAG VILL;JAG VILL  *ler*



så här känner jag det nu ,när det gäller beskrivningen på sjalen

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2008-05-05 07:02:53

Hejsan, jag har beställt garn till en Candle Flame och hoppas att det kommer idag.I väntan på det har jag provstickat fram till varv 40 och kunde konstatera att det inte stämde riktigt i mönstret men jag fick till det ändå. Sjalen är ju lika i båda sidorna av ett varv så på så sätt ordnade det till sej.Jag använde ett engelskt och en svensk översättning.vet inte om du blev klokare av mitt svar, men vi kan kanske stötta varandra om det behövs.Lena

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2008-05-05 17:14:53

Könner igen känslan... ler Har inte gett mig på denna sjal men funderar (tankar tar tid). //E

Postat av: Carina

Publicerad 2008-05-05 18:36:22

Har inte stickat den själv men Lissy (garntrassel)(http://garntrassel.bloggspace.se/) Stickade klart (i alpaca tror jag att det var)den till min svägerska häromdagen. Hon kan nog ha några tips.

Den är nog en av de sjalar som jag skulle vilja sticka. Mönstret är så vacker.

/carina

Postat av: Lissy

Publicerad 2008-05-06 15:04:04

Jag har stickat den och fick problem på varv 19 där det står K4(K,YO,K,)P2,(Sl 2-kl-p2sso),P2, K4,(K,YO,K,),K4, CO 3sts

där ska det vara

K4(K,YO,K,)K4,P2,(Sl 2-kl-p2sso),P2,K4,(K,YO,K,),K4,

det saknas alltså ett K4 efter första ökningen.

Jag fick det i alla fall att stämma efter att ha stickat 4räta maskor efter ökningen.

Lycka till

Postat av: urmor

Publicerad 2008-05-06 21:02:36

tack snälla du Lissy !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela