urmoderns

en blogg med lite av varje

Mössa med häng

Publicerad 2008-11-06 09:40:16 i Allmänt,

 Åre mössa och en Halskrage modell mindre stickade jag igår
Ska leta fram knappar till kragen sen är den alldeles klar.



Mössan är stickad i MILANO Garn.
Den är väldigt snabbstickad,därför passar den mej *ler*




Kragen är ett "test". Jag stickade den i Fuga Lady och bara en tråd,för jag ville se hur det blev...
den blev lagom till en yngre förmåga,samtidigt blev den väldigt mjuk o skön.

I dag vet jag inte riktigt vad det kan bli för alster,men det lutar åt  tillskott i Tomtefamiljen.

Ha det gott !        

Kommentarer

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-11-06 11:22:05

Oj, det är ju helt enormt vad du producerar.. :) rena löpande bandet he he. Åremössan är ju helskön.

Har nog inte druckit hjortronvin vad jag kan komma ihåg, men det låter gott. Hjortron är ju min favoritsylt..



Här är det rena londonsmogen, kommer nog inte lätta på hela dan. Samma som det var igår.

Ha en bra dag..

Postat av: Tomtan

Publicerad 2008-11-06 19:50:06

Tänk att jag (mina elever) stickade sånna där mössor och "Saramössan" i parti och minut 2005-06. Jag hade tillochmed mig några på Jamtli och blev totalt idiotförklarad!!!!! Men jag kallade dom ju inte Åremössa utan Smurfmössor!!!! Det är väl där felet ligger....

Postat av: Tomtan

Publicerad 2008-11-06 19:57:29

nu har jag antagit utmaningen.....

Postat av: Susilull

Publicerad 2008-11-06 21:03:16

Tack för besöket på min blogg!



Mycket fint du gjort - söta småsockar och fina halskragar!



Ha det bra!

Postat av: Marie

Publicerad 2008-11-07 07:38:34

Läcker mössa och fin krage!

Postat av: Erika

Publicerad 2008-11-07 10:52:17

hej!

nu var det länge sen jag lämnade någon kommentar här. Använder du något speciellt mönster till dina kragar eller är det bara lite vanligt hittepå? Jag skulle nämligen behöva sticka mig en sån! Har ni mycket snö? jag har inte varit hemma i Brunflo på evigheter (12 augusti) och kommer inte hem förrän till jul. Läääängtar! Ha det jättebra! Kramar från Erika i Uppsala

Postat av: Dockmamman

Publicerad 2008-11-07 12:34:53

Jättefint, mössorna är snabba och roliga att sticka, att något enkelt kan bli så populärt...



har en tävling hos mig och länkar till andra tävlingar...



ha en bra helg/Kram

Postat av: Linda

Publicerad 2008-11-07 13:50:13

hej eva

Ja visst e hund tröjan söt skickar mönstret till dig

ska kolla om jag kan skanna in den på datorn hör av mig trevlig helg

kramizar g

Postat av: desperat

Publicerad 2011-07-15 21:24:55

Hej! jag har en viktig fråga om din åre mössa... Vilken färg är det?? Är det grå 6940 eller petrol 9966?

hoppas du minns:))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela