urmoderns

en blogg med lite av varje

Filmen VARG...

Publicerad 2008-10-26 11:03:05 i Allmänt,

- tittade vi på i gårkväll.Handlingen var väl så där......men det var kul att se den iaf. för att den är inspelad
på" hemmaplan",mycke fina natur bilder och  delar av Östersund är oxå med,samt att  ett flertal av
de medverkande är mina vänner.
Jag kan rekomendera filmen just för att ni ska få se hur fint vi har det i Jämtland *ler* pluss att vardagen
är lite så för många Renägare....rovdjur som fäller renarna...så vad ska man göra ?????
det är en samvetsfråga som jag inte tänker ge mej ikast med att diskutera på bloggen,som ni säkert förstår.

Tomten jag stickat på i 2 dagar är nu klar och ligger på tork efter lite lätt Tovning för hand.
Bild kommer så småningom. I dag har jag startat med en Halskrage till............använder garnet som jag
fick av min hemlisvän GARNMOSTER.

Men som jag skrev i förra inlägget,allt går med "snigel fart" just nu.

Hittade lite Nya Svenska Ordspråk i  Boken Damrummet (dassbok)

"Den man ligger med får bädda"
"Det man inte minns, har inte hänt"
"Det vi inte gör i dag slipper vi göra om i morgon"
"Har man slagit yxan i båten får man ro som fan"
"Övning ger träning"







Kommentarer

Postat av: Tomtan

Publicerad 2008-10-26 16:20:09

Älskar ordspråket om yxan och båten... Så sant så sant!!! ler Måste se Varg nån dag är ju filmfestival i stan den här veckan. 10:- filmen + 20:- för medlemskort... Vill inte heller ha någon åsikt om rovdjur och samer ofentligt, men kommer men från renbeteslandet har man åsiter

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-10-26 16:53:03

Haha, yxan och båten. :P

Postat av: Dockmamman

Publicerad 2008-10-26 17:42:45

Har också sett filmen, tyckte den inte var så bra men skojigt att det var inspelad i Jämtland, jag håller med om att man inte ska diskutera om renägare...



Vad säljer du på Tradera?



Ha en bra dag/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela