urmoderns

en blogg med lite av varje

Har ni sett hur min blomma växer konstigt ?!?!?!

Publicerad 2008-10-22 23:27:37 i Allmänt,



Fick ett blad tidigare i höstas,och det har kommit blommstjälkar hela tiden,dett är den sjätte  och
som ni ser så är fler på väg,men nu till det märkliga,det har kommit en bladrosett längst upp
och en till på G lite nedanför.
Har aldrig varit med om detta tidigare,nu undrar jag om nån annan vet hur jag ska göra?
Ska jag klippa av  rosetten och sätta den i egen kruka  ?

Undra om  den har en "hormonrubbning" *ler*....blommar gör den ju  iaf.

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2008-10-23 09:09:57

Tack för alla goa kommentarer på min blogg, tyvärr är jag lite dålig själv på att kommentera men får väl försöka bättra mig.

Kul blomma vad är det för sort?

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-10-23 11:53:52

He he.. ja det ser ut som en rubbning.. fast det kanske är ett skott som växt ut där. Jag tror den heter Kornettblomma (Streptocarpus)..

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-10-23 11:55:45

bluegem.jpg" rel="nofollow">http://www.odla.nu/artiklar/images/bilder/streptocarpusbluegem.jpg

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-10-23 11:56:58

Äh.. länken verkar inte fungera.. :)

Postat av: urmor

Publicerad 2008-10-23 13:49:13

ja det är en sreptocarpus !

synd att länken inte funkar,skulle vara intrs. att vata om jag bara kan sticka ner det nya skottet o Jorden och "be en stilla bön" att det rotar sej....

Postat av: Tomtan

Publicerad 2008-10-23 19:25:29

MAmma hade hur många som hellst när jag fortfarande bodde hemma, "ärvde" en massa när Km och jag "byggde" bo. Men eftersom jag är född med svarta fingrar så..... //Eva

Postat av: urmor

Publicerad 2008-10-25 12:06:52

Skratt ! det får man om man gräver i Jorden..

svarta fingrar alltså !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela