urmoderns

en blogg med lite av varje

Oktober Pulsisarna klara .....

Publicerad 2008-10-06 13:42:33 i Allmänt,



- och så här blev dom,tummarna syns inte ,men det är ett hål så dom är utanför dom oxå *ler*
Jag har stickat dom i  SandnesGarnet Toppull,färg 9544. Det stog i beskrivningen att det skulle gå åt
ca:20gr /pulsis men det gick åt lite mera, stickade 18 rapporter eftersom jag har stora händer.
Dom blev riktigt sköna att ha på sej, så det är inte omöjligt att det blir ett par till nån gång.

Sen har jag stickat en halskrage(löskrage),fick beskrivningen av Marie .
Till dej Marie

Så här blev den.


Dottern till en väninna ville ha en Rosa m gröna knappar,så jag minskade antalet maskor och stickde
tills det var 3 knapphål på denna,det ska vara 4 knapphål för en vuxen. Fasst det beror ju på
hur högt upp man vill den ska gå,det är ju efter tycke och smak.
Den är stickad i ett Järbogarn Vinga färg 247.Hade kvar sen jag stickade  rosa Pulsisar..
Ska erkänna att knapparna inte är ditsydda,hade ingen passande tråd,så jag har bara lagt dit dom,

Ska sticka en till mej själv oxå,har inte bestämt färg ännu,ska kolla garnförådet *ler*

I dag har vi +3,BLÅST och REGN.HUVVA LIGEN !

Kommentarer

Postat av: Maggan

Publicerad 2008-10-06 16:23:26

Hittade hit från Pias blogg. Kul! Jag kommer själv från Strömsundstrakten (fast bor i södern nu... :(

Fina pulsvärmare! Finns det nån garnaffär i Hammerdal? Eller handlar du i Ström?

Hälsningar

Maggan

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2008-10-06 17:20:01

Vilka härliga pulsisar! De ser jättesköna ut, verkligen. Får nog ta o börja på ett par snart.

Gillar verkligen din löskrage! Har du lust att dela med dig av mönstret?

Ha en skön stickkväll!

Kram

Postat av: Tomtan

Publicerad 2008-10-06 18:12:41

Visst är det urmysigt väder... ;-) Har snart stickat mej en mössa (behövs nu).

Postat av: urmor

Publicerad 2008-10-06 18:27:22

Inget dåligt väder...bara dåliga kläder ! ler

Postat av: garnlivet

Publicerad 2008-10-06 19:08:19

Vilken mysig halskrage, en sådan skulle jag också vilja sticka.

Fin färg på pulsisarna, gillar ju grönt och trevligt mönster också.

Postat av: Marie

Publicerad 2008-10-07 07:08:40

Tack snälla för "kortet", blev verkligen glad.



Och visst är halskragen rolig att sticka! Har gjort en lila nu i helgen, ska bara ha tag i knappar också.



Postat av: Dockmamman

Publicerad 2008-10-07 13:07:46

Vilken mysig krage, ja pulsvärmarna med... Ska höra med Marie om jag också kan få låna det där kragmönstret för det är nått jag själv skulle kunna tänka mig att använda...



Här är inge snö än men kallt som tusan, till och med på sjukhuset är det kallt...



Får åka hem i morgon på permis, ska bli skönt/Kram

Postat av: kicki

Publicerad 2008-10-07 22:46:02

Ja jag såg hennes fina Gnomer och blev jättesugen att sticka egna. Tänkte att det kan ju passa bra som julklappar till syskon och föräldrar.

Postat av: kicki

Publicerad 2008-10-08 14:46:10

Hej! Händerna har jag beställt av garntrollet(www.garntrollet.com)men jag vet inte om det finns fötter.

kicki

Postat av: Kicki

Publicerad 2008-10-08 18:40:33

Hej! Pratade med en kompis i dag och hon trodde att det fanns fötter på Panduro

Postat av: Dockmamman

Publicerad 2008-10-09 06:08:36

God morgon! Natten har varit lite jobbig, jag tror att mycket är att jag har blivit van att sova ensam kanske, inga snarkningar från andra människor Ler



Men en vanesak...



Jag har inte fått nått svar från Jamtlimarknaden än men jag tänkte tala om att jag önskade en bod som går att låsa och att få stå vid Milkoland.



Ha det gott/Nu ska jag dricka dagens första kaffekopp...

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-10-09 10:52:21

Vilka gröna sköna muddisar du stickat, ser så gosiga ut. Halskragen är ju så läcker som en karamell.. he he.. Vore kanske nåt att sticka sej..

Ha de bästit...

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-10-09 13:16:08

Ååå.. va längesen jag hörde ordet flurigt :) har bestämt mej för att sticka elofmuddarna också.. ditt "fel"..he he

Postat av: Eva

Publicerad 2008-10-09 13:29:08

HaHaHa ! fick jag ge tillbaka då ! ler

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-10-09 15:51:17

Hej!

Tack för att du tittade in på min blogg, tofflorna finns att köpa i skobutiken jag brukar jobba i, försökte hitta en hemsida men det var inte det lättaste. Tofflornas märke är Ruby Brown . finns en hemsida som heter brandos.se där det finns massor med skomärken bla Ruby Brown men det gick inte att komma in där.



fin blogg du har ska kolla in den ordenligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela