urmoderns

en blogg med lite av varje

se nu tassar Tomtar fram ur vrårna..............

Publicerad 2008-09-11 17:12:50 i Allmänt,

Nu har jag Filtat mina Hatt-Fotingar,och så här blev dom



som vanlig inte värdens bästa foto....toppen på den större mössan kom inte med *ler*
men den slutar precis i övre kanten.
Dom ser lite annorlund ut om man ser dom uppifrån,då är det bara lite av "skon" man ser..........
Jag har stickat dom i : fritidsgarn på stickor nr 6,gjorde mössorna olika höga för att testa
hur det blev. Jag filtade dom i tvättmaskin med lite Grön såpa 40 gr.Stoppade delarna i en tvättpåse,för att inte de små delarna skulle försvinna.
Tror jag ska sticka  en "tomte-armé".
I morgon ska jag skjutsa en granne till Östersund och då ska jag passa på att köpa mera Ullgarn

I dag har jag inte gjort speciellt mycket,Pojkarna är ledig från skolan i 2 dagar för att vara med på
Älg jakt så det är nästan så jag får Lappsjuka,så tyst är det här hemma.
Jag har  hälsat på Barnbarnet och lekt  och kramats med honom ett par timmar,och det var inte fy skam.....
tur dom inte bor så kångt bort,det tar ca: 10 min att bila dit.
Eftersom jag har Ull garns "torka" till i morgon så ska jag se om jag hittar nått annat roligt att sticka
Vantar el mössa lutar det åt,ska kolla mina garner och se om insperationen kommer, till nått
kanske blir det nått hellt annat *ler*

Ha det gott till nästa gång !

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2008-09-11 21:19:47

Dina tomtar är helt gudomliga.

Du är så duktig.

/Carina

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2008-09-11 22:34:46

Riktiga sötingar. Älsta sonen gjorde luvfotingar till hela släkten en jul i cerenitlera... //Eva

Postat av: Susanne

Publicerad 2008-09-12 14:30:21

Men vilka söta tomtar!/Susanne

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-09-12 23:08:16

Dom blev ju helhäftiga.. blir de någe älgstek i vinter?.. ler

Ha en mysig helg..

Postat av: urmor

Publicerad 2008-09-13 09:56:52

Tackar ! Jo då det har blivit en del......

Postat av: Dockmamman

Publicerad 2008-09-13 13:17:54

Håhåjaja vilka sötnosar...



Jag kommer att svara på ditt mail om marknaden/Kram

Postat av: Christina

Publicerad 2008-09-15 13:44:55



Men vilka underbara tomtar. Lyckliga dej som är så URDUKTIG.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela