urmoderns

en blogg med lite av varje

Septembers Pulsisar.......

Publicerad 2008-09-01 20:00:54 i Allmänt,



Äntligen fick fotografen "lust" att fota *ler*
Jag har stickat dom i Fabel och använt st 3,5 eftersom jag har ganska stora händer.
Dom var perfekta att sticka framföe TV.n och skönt att slippa traggla med översättningen.
Hoppas det fortsätter så ett svenskt och ett Eng.

I Dag har jag plockat 30 liter svarta vinbär som jag just nu håller på att koka saft av
Tur att saftmajjan finns,
I dag har vi haft ett sagoligt vackert väder,det är så vackert med höstfärger och solsken !

Kommentarer

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-09-01 23:13:13

Dom såg mysiga ut.. jaa det känns nästan lyxigt att läsa svenska beskrivningar.. om du förstår vad jag menar.. ;) Gud va duktig du är som saftar så mycke.. fast när jag tänker efter så höll jag allt på med sånt också när barnen var mindre.... mmm kan tro att det är vackert i Jämtland på hösten.. drömmer mej bort

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-09-01 23:39:25

Garnet hade så fin tomteröd färg.. he he.. jag kan också gå ock klura på vissa saker, men när jag sen får ändan ur vagnen så bara spruttlar det fram.

Det var en helmysig helg. nu natti natti och sängen..

Ha en härlig morrondag

Postat av: Dockmamman

Publicerad 2008-09-03 13:58:27

Vad bra dom blev, hur har det gått med nån älg har det vörte nån älgstek än, lite tidigt kanske...



Åker tillbaka på sjukhuset ikväll men ska nog hem på fredag igen så ha det så gott så hörs vi/Kramar i massor till dig

Postat av: urmor

Publicerad 2008-09-03 16:26:33

Nä dé ha in´t vårte nån Älg än.

Ma böörj å jaga om Lördan ler

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2008-09-03 21:29:48

Jag har totalt kommit av mig med stickandet... //Eva

Postat av: Ulrica

Publicerad 2008-09-04 21:31:56

Dina blev fina de också! Härliga färger!

Kram

Ulrica =o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela